Podľa vyjadrenia spoločnosti mierny pokles tržieb v prvom polroku, konkrétne o 4,5 % na 111,3 mil. eur, spôsobila nielen klesajúca spotreba nápojov prevažne v Poľsku, ale aj tlak firmy na zvýšenie marže.
BRATISLAVA. Skupina Kofola v prvom polroku tohto roka zvýšila medziročne hrubú maržu o 12,3 % na 40,6 mil. eur.
Za prvých šesť mesiacov vzrástol aj zisk pred zdanením, úrokmi a odpismi (EBITDA) o 11,7 % na 15,2 mil. eur a prevádzkový zisk (EBIT) dokonca o 34,6 % na 7,1 mil. eur.
Informovala o tom v utorok skupina. Na druhej strane mierny pokles, konkrétne o 4,5 % na 111,3 mil. eur, zaznamenali tržby. Podľa vyjadrenia spoločnosti za tým stojí nielen klesajúca spotreba nápojov prevažne v Poľsku, ale aj tlak firmy na zvýšenie maržovosti.
"Na československom trhu sme v prvom polroku rástli, na poľskom trhu bola situácia o poznanie zložitejšia. To sa samozrejme prejavilo na hospodárskom výsledku. Napriek tomu sa nám podarilo vďaka nášmu dlhodobému tlaku na efektivitu zlepšiť ziskovosť firmy," okomentoval hospodársky výsledok generálny riaditeľ skupiny Kofola Jannis Samaras.
V prvom polroku skupina Kofola popri inovačnom úsilí pracovala aj na tom, aby rozšírila svoje portfólio o ďalšiu tradičnú značku. Preto pred pár týždňami na Slovinsku podala spoločnú ponuku s miestnou rodinnou spoločnosťou P&P na kúpu tradičnej značky minerálnej vody Radenska.
Kofola S.A. je materskou spoločnosťou skupiny Kofola. Skupina Kofola je výrobca nápojov a do jej portfólia patria okrem iného značky ako Kofola, Vinea, vody Rajec, ale aj Jupí, Pickwick Ice Tea. Celkovo zamestnáva viac ako 2 tisíc ľudí.