STUTTGART. Vysoký dopyt po kompaktných automobilových modeloch a výrazný skok v Ázii a USA boli v auguste motormi rastu predaja Daimleru. Informovala o tom agentúra DPA.
Globálny odbyt značiek koncernu Mercedes-Benz a Smart vyskočil v auguste 2014 v medziročnom porovnaní o 9,2 % na 124.663 vozidiel. Od januára do konca augusta sa predaj zvýšil o 10,9 % približne na 1,1 milióna áut.
"O ďalšie impulzy nárastu odbytu by sa malo postarať uvedenie novej limuzíny triedy C na najväčších trhoch v Číne a USA," uviedol šéf predaja Mercedes-Benz Ola Källenius. Dodal, že Daimler je na najlepšej ceste, aby tento rok opäť stanovil nový predajný rekord.
V ázijsko-pacifickom regióne odbyt Daimleru v auguste medziročne vyskočil o 15,8 % a v Číne o 18,3 %. Na svojom najväčšom trhu v USA zvýšila automobilka predaj o 9,4 % a v Európe vzrástol len o 4,8 %. Odbyt v Nemecku dokonca klesol. Hlavnou príčinou však je, že sa čaká na uvedenie nových modelov na trh.