Automobilky výrazne znižujú výrobu v ruských fabrikách. Odôvodňujú to prudkým poklesom predaja áut v krajine, ten súvisí so spomalením ekonomiky.
MOSKVA, BRATISLAVA. Volkswagen zastavil na desať dní výrobu v závode Kaluga neďaleko Moskvy.
Koncern v ňom vyrába modely Tiguan a Polo, pre ruský trh tam produkuje aj vozidlá značiek Škoda Fabia a Rapid.
Informoval o tom portál automobil-produktion.de.
Závod v Kaluge mal tento rok podľa pôvodného plánu vyrobiť 150-tisíc áut. Teraz už Volkswagen hovorí iba o 120 tisícoch vozidiel.
Štyri dni do mesiaca
Značku Škoda pritom nezasiahol pokles predaja na ruskom trhu až tak výrazne, jej predaj klesol zhruba o päť percent.
Odbyt koncernových značiek v Rusku sa za sedem mesiacov tohto roka medziročne znížil o 14 percent a má ďalej klesať.
Horšie sú na tom konkurenčné značky – Opel predal do konca júla o 17 percent menej, ďalšia značka koncernu General Motors Chevrolet o 23 percent menej.
V júli klesol odbyt Chevroletu medziročne o 45 percent, Oplu o 25 percent.
General Motors preto znížil výrobu aj v závode v Petrohrade, kde produkuje Chevrolet Cruze, Opel Astra a Chevrolet Trailblazer.
V auguste a septembri tamojší závod vyrába iba štyri dni za mesiac. V októbri má výrobu zvýšiť na osem dní mesačne.
Rusi strašia, že zakážu dovoz áut z Únie a USAČítajte
Čakajú na šrotovné
Predaj osobných automobilov v Rusku podľa odvetvového zväzu AEB klesol v auguste oproti vlaňajšku o štvrtinu, o dve percentá rýchlejšie ako v júli.
Od začiatku roka sa predaj oproti minulému roku zabrzdil o dvanásť percent.
Domáca automobilka AutoVAZ, ktorú riadi koncern Renault-Nissan, napríklad znížila predaj takmer o tretinu a jej trhový podiel sa zošmykol na 15 percent.
Do roku 2020 plánuje znížiť počet svojich zamestnancov takmer o polovicu, keď plánuje prepustiť 25-tisíc ľudí.
Dôvodom je pokles hodnoty rubľa, zastavenie rastu príjmov, ale aj odkladanie väčších investícií.
Rusi otáľajú s kúpou auta zrejme aj pre ohlásené šrotovné, ktoré by mala vláda zaviesť od októbra.