ŠTOKHOLM. Hennes & Mauritz (H&M) v 3. štvrťroku zvýšil zisk o 20 %. Druhý najväčší európsky odevný reťazec za to vďačí expanzii v oblasti online predaja a novým značkám. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Čistý zisk švédskej spoločnosti v trojmesačnom období od júna do augusta dosiahol 5,3 miliardy SEK (577,2 milióna eur). Analytici, oslovení agentúrou Bloomberg, v priemere očakávali čistý zisk na úrovni 5,27 miliardy SEK.
"Považujeme náš internetový obchod za veľmi dôležitý doplnok našich kamenných predajní, keďže internetový predaj nám umožňuje zvyšovať úroveň našich služieb a dostupnosť pre zákazníkov," uviedol šéf H&M Karl-Johan Persson. Firma tento rok začala predávať tovar cez internet vo Francúzsku, Taliansku, Španielsku a v Číne.
H&M rozširuje svoje reťazce o nové značky, ako sú & Other Stories a COS. Spoločnosť plánuje na budúci rok otvorenie online obchodov na desiatich nových trhoch.
Hrubá zisková marža H&M v 3. štvrťroku klesla na 58,3 % z 58,8 % v rovnakom období vlani.