BRATISLAVA. Ministerstvo hospodárstva sa včera pochválilo, že v trnavskom výrobcovi automobilových súčiastok Boge vznikne minimálne 400 nových pracovných miest.
Ohlásilo to po stretnutí podpredsedu vlády Ľubomíra Vážneho, ministra hospodárstva Pavla Pavlisa a šéfa SARIO Roberta Šimončiča s predstaviteľmi čínskej spoločnosti China South Rail Group (CSR).
Číňania chcú v Trnave vytvoriť 400 nových pracovných miestČítajte
Keby bolo keby
V Trnave však o veľkých plánoch nič nevedia. „Je možné, že v priebehu dvoch až štyroch rokov v prípade realizácie druhej etapy nového závodu vytvoríme 100 pracovných miest vo výrobe,“ pripúšťa technický riaditeľ slovenského Boge Pavel Herna.
Ak by si Číňania Trnavu vybrali za novú lokalitu pre centrum zdieľaných služieb pre celú divíziu, mohla by pribudnúť ďalšia stovka v oblasti kvality, logistiky, vývoja, či nákupu.
Celkovo teda v dlhodobom horizonte nanajvýš dvesto. O výstavbe druhého závodu ani centre služieb sa však zatiaľ nerozhoduje, je to perspektíva viacerých rokov.
Výrobca gumokovových dielov a pedálových zostáv naisto rozbieha iba výstavbu novej výrobnej a administratívnej budovy. Mala by byť hotová koncom budúceho roka a vytvoriť 50 nových pracovných miest.
Na dlhú hokejku
Hovorkyňa ministerstva Miriam Žiaková sa pri tvrdení o podstatne mohutnejšej investícii odvoláva na vyjadrenia predsedu predstavenstva CSR Zheng Changhonga.
Postupne by podľa neho 400 miest malo vzniknúť výstavbou nových hál v areáli bývalých Trnavských automobilových závodov (TAZ), kde Boge zatiaľ zamestnáva 700 ľudí.
Počas svojej návštevy priamo v trnavskom závode zasa podľa tlačovej agentúry TASR hovoril o tristo nových miestach.
Nemeckú materskú spoločnosť trnavského závodu Boge Elastmetall Číňania kúpili tento rok od koncernu ZF cez svoju dcérsku spoločnosť Zhuzhou Times New Material Technology (TMT).
Boge prevzali iba od začiatku septembra, preto sú informácie o prudkom raste zamestnanosti v Trnave prekvapením. Na výstavbu hál, ktoré by priniesli prácu pre štyristo ľudí totiž v areáli TAZ už ani nie je miesto, keďže je takmer plný.
Zrejme tak Číňania vo svojich vyjadreniach spojili reálne plány s dlhodobým potenciálom slovenského závodu. Štátna agentúra SARIO už viackrát ohlásila významnú investíciu, ktorá sa napokon ukázala podstatne skromnejšia.