Nenašlo sa dosť záujemcov o kvalitné potraviny. Tak znie vysvetlenie prevádzkovateľa trojposchodového obchodného domu Julius Meinl, ktorý v centre Prahy otvoril pred rokom.
V Česku tak ubudne ďalšie miesto, kam sa dalo chodiť po drahé syry, ustrice alebo napríklad hľuzovky.
Lenže nie je to také jednoduché. Neúspech tejto predajne nie je tak úplne výsledkom nedostatku ľudí ochotných platiť za kvalitu, ako skôr víťazstvom zdravého rozumu.
Pokus otvoriť v Prahe kópiu úspešného obchodného domu, ktorý už 40 rokov funguje vo Viedni, bol spackaný od samého začiatku.
Milovníci dobrého jedla od otvorenia upozorňovali na poloprázdne regály, nesympatickú obsluhu a najmä na nesmierne predražený tovar. Reč nie je o delikatesách, ktoré by inde neboli. V obchode bol predražený aj tovar, ktorý sa dal bežne dostať inde.