BRATISLAVA. Finančná správa spúšťa od utorka novú službu pre platiteľov DPH. Podnikateľov bude upozorňovať na chyby, ktoré urobia v kontrolných výkazoch DPH.
„Každý, kto pošle kontrolný výkaz DPH v lehote, to znamená od 1. do 25. dňa v mesiaci a urobí v ňom chybu, dostane automaticky do svojej elektronickej schránky správu, že v kontrolnom výkaze je chyba," povedal šéf Finančnej správy František Imrecze.
Podnikateľ zároveň dostane aj protokol, aké typy chýb vo výkaze urobil, aby ich mohol následne v lehote aj odstrániť.
Môže ísť napríklad o chybné identifikačné číslo dodávateľa alebo odberateľa, alebo podnikateľ označil dva kontrolné výkazy za riadne, pričom jeden mal byť opravný. Môže sa tiež stať, že kontrolný výkaz neprešiel celý, alebo podnikateľ nevyplnil niektoré kolónky vo výkaze.
Hlásenie o chybe má prísť do 48 hodín od podania kontrolného výkazu. Preto daniari podnikateľov žiadajú, aby výkazy nepodávali na poslednú chybu.
Daniari však nebudú platcov DPH informovať o tom, že sa niektoré obchodné transakcie nespárovali.
Doterajšie štatistiky hovoria o tom, že chyby sú asi v štvrtine podaných kontrolných výkazoch. „Zvyšných 75 percent daňových subjektov nám posiela kontrolné výkazy, ktoré sú v poriadku," povedal Imrecze.
Počet transakcií, ktoré daniari označujú za rizikové, však veľmi neklesá.