SOUL. Mobilný boom síce pokračuje, ale jednotka na trhu Samsung musí bojovať s konkurenciou zo strany lacných čínskych výrobcov a Apple.
Straty trhových podielov sa prejavili aj na hospodárskych výsledkoch juhokórejského koncernu. Informovala o tom agentúra DPA.
Prevádzkový zisk koncernu sa v 3. štvrťroku medziročne prepadol približne o 60 %. To bol už štvrtý kvartál po sebe, čo Samsung zaznamenal pokles zisku.
Najväčší svetový výrobca mobilných telefónov, pamäťových čipov a televízorov odhaduje, že zisk z bežných operácií v uplynulom štvrťroku dosiahol 4,1 bilióna KRW (3 miliardy eur). Tržby by mali dosiahnuť 47 biliónov KRW oproti asi 59 biliónom KRW v 3. kvartáli 2013. Samsung zverejní finálne čísla za uplynulý štvrťrok až niekedy koncom mesiaca.
Neistoty v segmente IT a mobilnej komunikácie pretrvávajú aj vo 4. kvartáli 2014, uviedol Samsung.
Predaj mobilných telefónov sa v trojmesačnom období od júla do konca septembra síce aj napriek tvrdej konkurencii mierne zvýšil. Prevádzkový zisk však klesol z dôvodu nárastu výdavkov na marketing a zníženie priemerných predajných cien. Navyše, odbyt modelov z vyššieho cenového segmentu klesol.