BRATISLAVA. V Dubaji by malo vzniknúť najväčšie nákupné centrum sveta.
V kolose možno na 740-tisíc štvorcových metroch podlahovej plochy očakávať sto hotelov, jednu celú ulicu zameranú na wellness, časť s divadlami a kinami.
Centrum by malo ročne prilákať 180 miliónov turistov. Plány predstavil vládca Dubaja – šejk Mohammed bin Rašíd Al-Machtúm. Kedy ho postavia a koľko bude stáť zatiaľ nie je známe.
Dubajský komplex by však mal byť skoro dvakrát väčší ako terajšie najväčšie nákupné kolosy sveta. Už teraz skrývajú interiérové aquaparky a zábavné parky, jazero so slanou vodou a tuleňmi, umelú džungľu, lyžiarske svahy, koncertné siene alebo chrámy.
Tie najväčšie sa nachádzajú v Ázii, kde patria k obľúbeným miestam stretávania sa ľudí najmä z vyšších spoločenských vrstiev.
V Európe sa veľké nákupné komplexy začali budovať až začiatkom tohto storočia.
Najväčšie britské centrum v Westfield Stratfort City Londýne sa nedostalo ani do prvej svetovej desiatky. Oproti konkurentom z jej záveru je iba polovičné.
Len o niečo väčšie je vďaka nábytkárskemu supermarketu Ikea viedenské Shopping City Süd so 192-tisíc štvorcami.
Najväčším slovenským centrom nákupov je Avion v Bratislave s vyše 100-tisíc m2, tiež vďaka obchodnému domu s nábytkom.
