BRATISLAVA. Okolo hlavného mesta Slovenska je veľký potenciál na výstavbu akvaparkov.
Podtatranská oblasť má už nasýtený trh, počet turistov tam skôr klesá, vraví konzultant Erik Heidema zo spoločnosti VVMZ, ktorá radí developerom a majiteľom vodných parkov.
„Je to ťažký trh, ceny sú pod tlakom, v mimosezónnych akciách sa vstupenky predávajú výrazne lacnejšie, ako je v cenníku,“ dodáva.
Ochota míňať peniaze podľa neho rastie skôr v okolí Bratislavy, kde je konkurencia vodných parkov slabá. Poloha v ekonomicky najsilnejšom a najnavštevovanejšom regióne Slovenska dovoľuje akvaparkom žiadať za svoje služby nemalé ceny.
Milovník teplej vody preto musí prejsť niekoľko desiatok kilometrov, aby našiel priaznivejšiu ponuku. Dôvodom je najmä to, že komplexy postavené na zelenej lúke musia v porovnaní so zrekonštruovanými vytvoriť viac pridanej hodnoty, aby mali na splácanie úverov.