SME

RegioJetu nedovolia jazdiť z Bratislavy do Nitry za dve eurá

Spoločnosť plánovala začať dopravu modernými autobusmi už pred dvoma týždňami, Bratislavský samosprávny kraj jej však stále nevydal licenciu.

Žlté autobusy RegioJet mali cestovať do NItry a Banskej Bystrice už pred dvoma týždňami.Žlté autobusy RegioJet mali cestovať do NItry a Banskej Bystrice už pred dvoma týždňami. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - Peter Kremský)

Nahradené vlastným článkom 13.11.2014 o 12:00Nemajú tu čo hľadať, hovorí primátor Nitry Dvonč o autobusoch RegioJetuRegioJet uvažuje aj nad rýchlikom do Banskej Bystrice

Firma, ktorá má na Slovensku železničnú linku i medzinárodné autobusové linky, ide do vnútroštátnej vlakovej a autobusovej dopravy.

BRATISLAVA. Česká spoločnosť RegioJet z holdingu Student Agency chcela koncom októbra spustiť diaľkovú autobusovú linku Bratislava - Nitra - Banská Bystrica.

Zavádzala by ju s extrémne nízkymi cenami. Do Nitry by jazdila každú hodinu, do Banskej Bystrice raz za dve hodiny. Celkovo by išlo o 14 spojov jedným smerom.

SkryťVypnúť reklamu

Plánované tarify signalizujú cenovú vojnu. Jednosmerný lístok kúpený cez internet má stáť z Bratislavy do Nitry alebo opačne dve eurá, do Banskej Bystrice i opačne päť.

Ak si ho cestujúci kúpi priamo v autobuse, cena bude dvojnásobná. Detské, študentské a dôchodcovské lístky majú byť o niečo lacnejšie.

RegioJet

Diaľkové linky

  • Bratislava – Nitra 28x denne, z toho každý druhý spoj ide až do Banskej Bystrice,

  • autobusy ponúkajú klimatizáciu, toaletu, bezplatný internet, tlač a teplé nápoje, v každom autobuse je stevardka,

  • Bratislava – Nitra 75 minút,

  • Bratislava – Banská Bystrica cez Nitru za 180 minút.

Linka nebude zastavovať v iných mestách, cesta z hlavného mesta do Nitry tak potrvá hodinu a štvrť, do Bystrice príde autobus za tri hodiny.

Opletačky na úradoch

RegioJet podal podľa jeho šéfa Radima Jančuru žiadosť o licenciu už koncom augusta, doteraz ju však nedostal.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) sa v odmietnutí odvoláva na nesúhlas Nitrianskeho kraja (NSK). Ten dôvodí, že sa proti novej linke postavilo mesto Nitra. Prednosta Mestského úradu Igor Kršiak tvrdí, že o tom nevie. Mesto je zato, aby licenciu dostal každý, kto má záujem.

Pôvodne NSK súhlas dal, neskôr však názor zmenil. Mohlo by to súvisieť s ochranou terajších dopravcov, nitrianskych firiem Turancar a Arriva. Obaja pre NSK jazdia aj na dotovaných prímestských linkách.

Obaja konkurenti prevádzkujú aj diaľkovú linku Bratislava - Nitra spolu s bratislavským Slovak Lines. Nový hráč by im teda mohol odlákať klientov. Ak ich dotlačí k nižším cenám, bude im ukrajovať zo ziskov. Turancar jazdí z Bratislavy do Nitry za 4,60 a do Bystrice za 11,50 eura.

SkryťVypnúť reklamu

Jančura za byrokraciou vidí snahu krajov nepustiť po dohode s autobusovými spoločnosťami na trasu konkurenta. Vedenie BSK vrátane župana Pavla Freša podozrieva z klientelizmu.

Obmedzenie konkurencie

Tvrdí, že zástupcovia kraja sa za prítomnosti vysokého úradníka ministerstva dopravy stretli s predstaviteľmi konkurenčných spoločností a dohodli sa, ako vstupu RegioJetu na trh zabrániť.

Diaľkové autobusové linky sú nedotované, voľný trh umožňuje súťažiť viacerým firmám. „Vieme, že licenciu musíme dostať, taký je zákon,“ vraví Jančura. Licenciu žiada i v Banskej Bystrici.

BSK doručil znalecký posudok, podľa neho kraj konal v rozpore so zákonom. Ten tvrdí, že môže vydať licenciu len so súhlasom všetkých dotknutých krajov.

Hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa dopĺňa, že dopravca sa proti rozhodnutiu môže odvolať na ministerstvo, to potom zaujme stanovisko. V podobnom prípade Najvyšší súd v roku 2008 rozhodol v prospech dopravcu.

Doprava

Pre rekonštrukciu mosta v časti Podsuchá v okrese Ružomberok je premávka vedená v jednom jazdnom pruhu a striedavo riadená svetelnou signalizáciou.


TASR

Cieľom je lepšia plynulosť a bezpečnosť.


SITA
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 20 017
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 586
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 9 394
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 836
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 642
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 999
  7. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 331
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 238
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Letisko v cyperskej Larnake.

Presmerovanie letov je finančne náročné.


ČTK
Ilustračné foto.

Spotrebiteľom sa nečakane zhoršila nálada.


TASR 1
Ilustračné foto.

Trump zaviedol clá na dovoz áut zo zahraničia vo výše 25 percent.


TASR
Ilustračné foto.

Vymedzené úseky využilo v máji vyše 2-tisíc vozidiel denne.


TASR 2
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 415
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 696
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 9 103
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 094
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 401
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 346
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 4 370
  8. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 4 146
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  2. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  3. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  4. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  5. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  6. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  8. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
SkryťZatvoriť reklamu