Rastieme cez nové trhy ako Bratislava, hovorí generálny riaditeľ Flydubai.
BRATISLAVA. V sobotu 6. decembra si niektorí Slováci podarovali mikulášsky darček – prvýkrát v histórii sa mohli dostať lietadlom do Dubaja priamo z Bratislavy.
Pravidelné letecké spojenie dvakrát za týždeň rozbehla nízkonákladová letecká spoločnosť Flydubai. Od januára by to malo byť až trikrát, v lete v prípade záujmu dokonca až štyrikrát za týždeň.
Dubajská firma patrí podobne ako hlavná tamojšia letecká spoločnosť Emirates miestnej vláde. Jej generálny riaditeľ Ghaith Al Ghaith ju vedie od roku 2008, dovtedy pracoval práve pre Emirates, využil teda jej znalosti a skúsenosti. Hovorí však, že Flydubai je iná.
Jedna aerolinka bola málo
Ako ste sa dostali k rozbiehaniu úplne novej leteckej spoločnosti?
Vláda sa v roku 2008 rozhodla rozbehnúť nové aerolinky, urobili sme si rozsiahlu štúdiu o tom, ako by to malo vyzerať. Stále sme mali k dispozícii odborníkov od Emirates, ale keď sme o rok neskôr začali prevádzku, už sme boli osobitná firma a pomoc skončila.
V júni 2009 sme spustili prevádzku, urobili sme v tom čase najväčšiu jednorazovú objednávku 50 nových boeingov.
Nebolo to ľahké, pretože sme to spúšťali v najťažšej ekonomickej situácii, akú sme si len vedeli predstaviť. Začali sme to pripravovať, a v roku 2008 sa objavili všetky tie problémy, prišla kríza.
Nezastavili sme sa však, nezrušili sme ani jedinú objednávku, vydržali sme to. Vyrástli sme a teraz po piatich rokoch lietame už do 86 destinácií.
Flydubai spojil Bratislavu s Maledivami aj Srí-LankouČítajte
Z čoho vychádzal nápad rozbehnúť v Dubaji okrem klasickej leteckej spoločnosti aj nízkonákladovú?
V Dubaji žijú ľudia z 200 rôznych krajín. Dubaj je uzol, kde je dobré prísť s novým produktom a otestovať ho. Každý tam prichádza rozbehnúť biznis, uviesť nový produkt, distribuovať ho, je to uzol, odkiaľ sa dá dostať ďalej.
Potrebuje viac prepravnej kapacity a viac letov. Mali sme už Emirates, jednu z najúspešnejších aeroliniek v histórii leteckej dopravy.
Vláda však stále uvažovala o tom, ako ešte lepšie vybudovať infraštruktúru, ktorá sme mali. Rozbehla teda spoločnosť s trochu iným zameraním, na nízkonákladovú dopravu, ale nie iba na to.
Nie sme lacnou aerolinkou, ako to poznáte z Európy. My sme iní, náš trh je iný, náš zákazník je iný, nemôžeme ponúkať ten istý produkt ako tunajšie nízkonákladovky.