Majiteľ RegioJetu
Koľko rokov plánujete jazdiť medzi Bratislavou a Košicami? Nepôjde len o nejakú sezónnu záležitosť?
"Predpokladám, že tisíc rokov. Trať Bratislava – Košice nie je objednávaná štátom ani na ňu nedostávame dotácie, takže pokiaľ ju budeme prevádzkovať dobre, môžeme na nej premávať, ako dlho chceme. Je to ako v manželstve: keď si beriete ženu, tiež si nehovoríte, že je to povedzme na tri roky."
Vy ste pôvodne chceli expandovať do Nemecka na trať Praha – Berlín – Hamburg, kde nakoniec začali jazdiť České dráhy. Z tohto pohľadu sa zdá, že linka Bratislava – Košice je pre vás len akýmsi núdzovým riešením.
"To bolo inak. Linku do Hamburgu sme skutočne mali ako najväčšiu prioritu a nemecké dráhy si nás vybrali ako dopravcu, ktorý ju má prevádzkovať. Problémom bolo, že my sme zostali vysilení z cenovej vojny na trase Praha – Ostrava (kde RegioJet súperí s Českými dráhami i so súkromným Leo Expressom – pozn. red.). Potrebovali sme sa nadýchnuť. Povedali sme preto, že nemáme peniaze, aby sme z vlastných zdrojov mohli investovať 600 miliónov korún do nemeckého projektu. Až na základe toho si Nemci vybrali České dráhy a dohodli si zmluvu na päť rokov. Náš záujem o Berlín trvá, takže po uplynutí tohto času sa to môžeme pokúsiť znovu."
Ako ste sa teda dostali k trati Bratislava – Košice?