BRATISLAVA. Bezplatné cestovanie štátny dopravca zatiaľ nezvláda na všetkých frontoch. Príkladom je nákup cestovného lístka cez internet, ktorý sme si vyskúšali v povianočnom období. Napriek upozorneniam na absurdnosti systému ho zatiaľ Železničná spoločnosť Slovensko nezmenila.
Zjednodušene, celý problém je v tom, že nemôžete naraz kúpiť lístok, za ktorý platíte, spolu s lístkom s nulovou hodnotou.
Rovnako nemôžete kúpiť lístok zadarmo spolu s miestenkou, ktorú si už musíte zaplatiť.
Kupovať musíte na viackrát
Ak cestuje napríklad platiaci rodič s neplatiacim dieťaťom starším ako šesť rokov a chce nakupovať lístok on–line, narazí na viacero problémov.
Systém ho napríklad neupozorní, že nákup lístka pre cestujúceho zadarmo a platiaceho zákazníka v jednom košíku nie je možný.
Zákazník preto môže nadobudnúť dojem, že lístky „zadarmo“ sú už zarezervované.
Tomu, že tieto systémové problémy nemá odsledované ani samotný dopravca nasvedčuje, že o nich nevedeli informovať ani pracovníci na infolinke dopravcu. Tí nás presviedčali, že