BERLÍN. Tržby spoločnosti Metro AG klesli v prvom štvrťroku jej finančného roka 2014-2015 menej výrazne, než sa čakalo. Pod tento vývoj sa podpísalo zrýchlenie zotavovania divízií veľkoobchodu a spotrebnej elektroniky.
Tržby spoločnosti v prvom štvrťroku oslabili o 2,2 % na 18,3 mld. eur. Informovala o tom v utorok firma Metro. Nepotvrdili sa tak predpoklady analytikov, ktorí počítali s poklesom tržieb v sledovanom období o 2,8 % na 18,2 mld. eur.
Divízia spotrebnej elektroniky Media-Saturn zaznamenala mimoriadne silný štvrťrok, keď vykázala nárast tržieb o 3,8 % a internetový predaj posilnil o 25 %. Podľa šéfa spoločnosti Metro Olafa Kocha firma vytvorila "solídny základ“ na dosiahnutie celoročného výhľadu. Tržby spoločnosti by mali mierne rásť napriek "ekonomickému prostrediu, ktoré je trvale výzvou“.
Na Slovensku Metro AG podniká prostredníctvom spoločnosti Metro Cash & Carry SR, ktorá je súčasťou nadnárodnej skupiny Metro Cash & Carry International. Na Slovensku patrí do siete Metro Cash & Carry šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov.