SME
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Volkswagen v Bratislave postaví zvarovňu za pol miliardy eur

Namiesto manuálnej práce prinesie oveľa viac robotov a práce pre programátorov

Viac ako manuálnych pracovníkov budú vo Volkswagene potrebovať mechatronikov a programátorov priemyselných robotov.Viac ako manuálnych pracovníkov budú vo Volkswagene potrebovať mechatronikov a programátorov priemyselných robotov. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ VW BA)

Nová zvarovňa sa bude stavať dva roky, obsadia ju stovky robotov.

BRATISLAVA. Najväčšia slovenská spoločnosť, automobilka Volkswagen Slovakia vo svojom areáli v bratislavskej časti Devínska Nová Ves chystá ďalšiu významnú investíciu. Po tohtoročnom dokončení haly na výrobu karosérií za 600 miliónov eur chystá len o niečo lacnejšiu zvarovňu.

Plány automobilka zverejnila na enviroportáli Ministerstva životného prostredia. Výstavba by sa mala rozbehnúť už na jar tohto roka a trvať dva roky. Veľkú časť objemu investície budú tvoriť nové technológie.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchle búranie, dlhá výstavba

Hovorca slovenského Volkswagenu Vladimír Machalík vysvetľuje, že novú zvarovňu vybudujú na mieste zbúranej časti starej haly, ktorá sa doteraz používala na logistiku. Búranie začne už vo februári. V druhej časti haly bude naďalej prebiehať výroba.

Už v apríli by sa na vyčistenom pozemku mala rozostavať nová zvarovňa na ploche 16 hektárov. Podľa Machalíka pôjde o veľmi modernú prevádzku, namiesto terajších sto by v nej malo byť po novom vyše štyristo robotov. Miera ľudskej práce by sa mala výrazne znížiť.

Súčasťou projektu je aj dopravníkový most z novej zvarovne na strechu haly A3 a cez ďalšiu zvarovňu H6a po moste do lakovacích hál. Plánuje sa aj výstavba diagnostického centra za tri milióny eur.

Nová hala za pol miliardy eur zvýši kapacitu výroby a rozšíri jej možnosti aj na zváranie hliníkových dielov karosérií, ktoré doteraz v tejto hale zvárať nevedeli. Kapacita zvarovne bude 1100 karosérií SUV-modelov za deň, ročne ich teda môžu vyrobiť vyše 350-tisíc kusov. Hotovo by malo byť do leta 2017.

SkryťVypnúť reklamu

Menej sily, viac rozumu

Volkswagen pre modernizáciu neplánuje prepúšťať ľudí, skôr by sa malo zmeniť ich zameranie. Podľa Machalíka sa zmení kvalifikácia zamestnancov z robotníckych profesií skôr na priemyselných mechanikov, mechatronikov, programátorov, ktorých automobilka potrebuje na údržbu a obsluhu robotov.

Ako dopĺňa, Volkswagen na novú investíciu nežiada štátnu pomoc. Výstavba novej zvarovne svedčí o tom, že nemecký koncern má s Bratislavou dlhodobé plány, pokladá ju za svoje celosvetové centrum výroby SUV modelov.

Dôkazom toho je aj to, že sa na Slovensku majú do väčšej miery vyrábať aj modely Porsche Cayenne a karosérie SUV Bentley, ktoré by malo prísť na trh v roku 2016.

Volkswagen vyrobil v roku 2013 v Bratislave rekordných 426-tisíc automobilov, z toho polovicu modelov SUV, druhá polovica pripadla na minimodely v benzínovej a elektrickej verzii. Spoločnosť dosiahla tržba 6,5 miliardy eur a hrubý zisk 176 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Takmer všetky automobily z továrne v Devínskej Novej Vsi smerujú na export. Najväčšími exportnými trhmi sú Nemecko s podielom 34 %, do Číny sa vyviezlo 20 % výroby do USA vyše 10-percentný podiel.

V minulom roku výroba pravdepodobne mierne klesla, aj keď spoločnosť zatiaľ výsledky nezverejnila. Dôvodom poklesu bola príprava na nábeh nového modelu Audi Q7, ako aj slabší odbyt bratislavských áut najmä v Rusku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (24. 5. 2022)
USD 1.066
AUD 1.498
CZK 24.594
JPY 136.050
CAD 1.363
GBP 0.848
HUF 381.650
PLN 4.621
CHF 1.031
SEK 10.492

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Chceš prácu v IT?
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Chceš prácu v IT?
  2. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  5. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  6. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  7. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  8. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 019
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 134
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 987
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 286
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 819
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 659
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 916

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  3. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  4. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 390
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 513
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 861
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 038
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 470
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 369
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 133
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

 Kompresorová prečerpávacia stanica Veľké Kapušany.

Budúcu zimu čaká Európu šetrenie aj spoločný nákup energií.


4 h
Ján Boďo so synom boli natankovať a na nákup v Poľsku. Podľa nich sa oplatí kúpiť výhodnejšie najmä maslo, mäso a olej.

Dôvodom sú vysoké ceny u nás. Oplatia sa tam aj bežné nákupy.


5 h
Ľudovít Makó.

Pošte sa nedarí súťažiť bezpečnostné služby transparentnejšie, ÚVO tender preveril už štvrtýkrát.


a 1 ďalší 11 h
Poľský prezident Andrzej Duda počas otvorenia plynovodu.

Ukončenie zmluvy bolo prirodzeným krokom po zastavení ruských dodávok do Poľska minulý mesiac.


TASR 15 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  3. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  4. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 390
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 513
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 861
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 038
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 470
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 369
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 133
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu