PRAHA. Najväčší internetový obchod v Česku Alza.cz opäť zdvihol latku v tržbách. Predajca elektroniky a spotrebného tovaru dosiahol minulý rok nárast tržieb o 26 % na 11,5 miliardy korún (404,86 milióna eur).
Informoval o tom internetový portál českých novín Mladá fronta Dnes.
Alza má na českom a slovenskom trhu výsadné postavenie a s veľkým náskokom vedie v predaji nielen medzi takzvanými e-shopmi, ale aj nad maloobchodnými reťazcami s kamennými predajňami," komentovala výsledky PR manažérka Alzy Šárka Jakoubková.
Vlani totiž Alza zaznamenala nárast počtu zákazníkov o 40 %. A výrazne zvýšila aj počet ponúkaných položiek z 50.000 na 72.000, začala napríklad predávať kozmetiku a šperky, rozšírila sortiment hračiek aj digitálneho obsahu o predplatné novín a časopisov.
Alza.cz má v Českej republike a na Slovensku 45 predajných miest, z toho tri úplne nové showroomy postavila v Plzni, Prahe 4 - Hájoch a v pražských Horných Počerniciach.
Aj v roku 2013 tržby Alza vzrástli o dvojciferné číslo, konkrétne o 20 % na 9,1 miliardy korún.
Dvojciferný rast obratu mal v minulých rokoch aj konkurenčný Mall.cz, ktorý je dvojkou na českom trhu.