PARÍŽ. Po rokoch krízy francúzskej automobilky Renault, ktorá sa prejavovala poklesom predaja jej vozidiel, nastal vlani obrat.
Informuje o tom DPA. Druhý najväčší francúzsky automobilový koncern zvýšil vlani medziročne predaj svojich vozidiel o 3,2 %. Vedenie dnes uviedlo, že vzostup sa dosiahol najmä vďaka záujmu o modely Dacia a rastu trhu s vozidlami v Európe.
Renault predal vlani 2,71 milióna áut, z nich na európskom trhu zostalo 1,46 milióna. Výsledok predaja bol na starom kontinente medziročne lepší o 12,5 %. Podiel koncernu na európskom trhu s osobnými autami vďaka tomu prekročil 10 %.
Produkcia Renaultu a jeho dcér dosiahla najvyšší prírastok odbytu vo Veľkej Británii, Portugalsku a v Španielsku.
Na trhoch mimo nášho kontinentu sa predaj produkcie koncernu znížil o 5,9 %.