SOUL. Zisk Hyundai Motor vlani výrazne klesol, a to aj napriek zvýšeniu predaja. Informovali o tom agentúry Reuters, DPA a AP.
Čistý zisk juhokórejskej automobilky v roku 2014 dosiahol 7,65 bilióna KRW (6,1 miliardy eur), čo je o 14,9 % menej ako v predchádzajúcom roku.
Jedným z dôvodov prudkého poklesu zisku je aj negatívny vplyv vývoja výmenných kurzov, a to predovšetkým prudký prepad rubľa. Ďalšou príčinou je tlak na znižovanie cien v USA.
Hyundai je spoločne so sesterskou automobilkou Kia Motors piatym najväčším výrobcom áut na svete.
Koncern so značkami Hyundai a Kia vlani po prvýkrát predal viac ako 8 miliónov vozidiel. Samotný Hyundai Motor v roku 2014 predal 4,96 milióna áut, čo je o 4,9 % viac ako v roku 2013.
V poslednom kvartáli 2014 čistý zisk automobilky padol o 22 % na 1,66 bilióna KRW. Analytici počítali s čistým ziskom na úrovni 2 bilióny KRW. To bol už štvrtý pokles kvartálneho zisku Hyundai po sebe. Tržby sa zvýšili o 8 % na 23,6 bilióna KRW.
Akcia Hyundai po zverejnení hospodárskych výsledkov oslabila takmer o 4 %. Počas minulého roka sa akcia prepadla o 29 %.