SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Tender na koncesionára pre D4 a R7 po storne opäť zverejnili

Oznámenie o koncesii na práce cez projekt verejno-súkromného partnerstva bolo zverejnené v domácom Vestníku verejného obstarávania skôr, ako ho ministerstvo dopravy poslalo Úradu pre úradné publikácie Európskej únie.

BRATISLAV. Ministerstvo dopravy muselo stornovať oznámenie o začatí verejného obstarávania na koncesionára úsekov diaľnice D4 Bratislava, Jarovce - Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava, Ketelec - Holice a vzápätí ho opäť vyhlásilo.

Oznámenie o koncesii na práce cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) bolo totiž zverejnené v domácom Vestníku verejného obstarávania skôr, ako ho rezort poslal na zverejnenie Úradu pre úradné publikácie Európskej únie.

Bolo to v rozpore so smernicou Európskeho parlamentu a Rady z roku 2004 o koordinácii postupov zadávania verejných zákaziek na práce, na dodávku tovarov a služby.

SkryťVypnúť reklamu

Oznámenie meškalo

Rezort mal podľa európskej smernice poslať oznámenie Úradu pre verejné obstarávanie deň po jeho odoslaní európskemu publikačnému úradu. "Z dôvodu technických problémov pri zasielaní oznámenia o koncesii nedošlo k odoslaniu oznámenia Úradu pre úradné publikácie Európskej únie," informovalo ministerstvo dopravy.

Verejné obstarávanie na výber koncesionára na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 a R7 bolo v domácom vestníku zverejnené najprv 28. januára a po storne znovu 30. januára.

Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,530 mld. eur. Súčasťou projektu PPP budú úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v celkovej dĺžke 59,1 kilometra.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt za miliardy

Žiadosti o účasť v tendri je možné predkladať do 13. marca. Ministerstvo vyhodnotí žiadosti na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky.

Úspešného uchádzača, s ktorým uzavrie koncesnú zmluvu, chce vybrať v súťažnom dialógu s najviac štyrmi záujemcami, ktorí splnia podmienky účasti.

"Na financovanie projektu môžu byť využité aj finančné nástroje využívajúce fondy Európskej únie," oznámil rezort dopravy.

Výstavba D4 a R7 by sa mala začať v roku 2016 a trvať štyri roky. Odhadované stavebné náklady podľa štátnej expertízy sú 1,325 mld. eur. Na základe súčasných podmienok a expertíznej ceny štát by budúcemu koncesionárovi splácal za dostupnosť D4 a R7 ročne predbežne 135 až 151 mil. eur.

Za tridsať rokov by tak zaplatil spolu zhruba 4 až 4,5 mld. eur. Ministerstvo očakáva, že vysúťažená cena bude nižšia. V prípade využitia zdrojov Slovenského investičného holdingu by sa základná ročná platba štátu koncesionárovi za dostupnosť D4 a R7 mohla znížiť ročne o 5 až 8 mil. eur počas trvania koncesie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (18. 5. 2022)
USD 1.054
AUD 1.499
CZK 24.712
JPY 136.320
CAD 1.352
GBP 0.844
HUF 386.300
PLN 4.649
CHF 1.046
SEK 10.439

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 521
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 985
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 441
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 519
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 038
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 860
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 395
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 195

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  7. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  8. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 442
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 058
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 640
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 394
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 657
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 5 134
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 757
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 772
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Predseda Združenia miest a obcí Slovenska Branislav Tréger

Mestá a obce reaguje na návrhy z dielne rezortu financií.


TASR 2 h
Moskovské Červené námestie.

Riziko platobnej neschopnosti Ruska sa prudko zvýšilo.


TASR 2 h
Minister financií Igor Matovič.

Suma daňového bonusu a výška prídavku na dieťa sa majú zvýšiť.


TASR 2 h
Analytik Inštitútu ekonomických a spoločenských analýz (INESS) Martin Vlachynský.

Matovičov nápad je pokračovaním snáh financovať sociálne balíčky.


Martin Vlachynský 3 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  7. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  8. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 442
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 058
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 640
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 394
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 657
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 5 134
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 757
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 772
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu