METZINGEN. Nemecký módny koncern Hugo Boss svojimi výsledkami za 4. kvartál sklamal analytikov.
Dôvodom je slabý dopyt po jeho luxusných oblekoch v Európe, ktorá zápasí s takmer stagnujúcou ekonomikou. Aj jednorazové výdavky sa negatívne premietli do výsledkov firmy. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Jedna z najväčších módnych spoločností v Európe zaznamenala v 4. kvartáli 2014 nárast zisku pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) medziročne o 6 % na 167 miliónov eur. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg ale firme predpovedali zisk v priemere 172,8 milióna eur.
Tržby módneho domu sa pritom v sledovanom období zvýšili o 5 % na 684 miliónov eur, no tiež zaostali za odhadmi trhu na úrovni 699,4 milióna eur.
Za celý minulý rok dosiahla spoločnosť, ktorá bola založená v 20. rokoch minulého storočia v Metzingene podľa predbežných údajov zisk pred zdanením 437 miliónov eur, čo je len o 1 % viac ako v roku 2013 a menej ako 470 miliónov eur, ktoré očakávali analytici. Dôvodom boli jednorazové náklady vo výške 19 miliónov eur. Vlaňajšie tržby koncernu stúpli medziročne o 6 % na 2,57 miliardy eur a mierne zaostali za odhadmi vo výške 2,59 miliardy eur.