Oberpfaffenhofen 20. decembra (TASR) - Po niekoľkomesačnom čakaní je rozdelenie výrobcu lietadiel Fairchild Dornier spečatené. Žiadna uspokojivá ponuka na prevzatie celej spoločnosti nebola až do konca predložená. Informoval o tom dnes správca konkurznej podstaty Eberhard Braun po zhromaždení podniku.
Výroba lietadiel 328Jet má byť predaná americkej firme AvCraft/Dimeling, Schreiber and Park, výroba súčiastok švajčiarskej spoločnosti RUAG. Ruské konzorcium, pozostávajúce z firiem Irkutsk a Basic Elements, sa nepresadilo. Stroj 728Jet, o produkciu ktorého malo záujem, sa tak pravdepodobne nebude vyrábať. Počet zamestnancov sa má znížiť zo súčasných 1300. Pred návrhom na konkurz v apríli zamestnával Fairchild Dornier ešte viac než 3600 pracovníkov.
"Krátko pred Vianocami prešli dôležité časti Fairchild Dornier GmbH do nových rúk," povedal E. Braun. Veľa zamestnancov bolo sklamaných týmto rozhodnutím. "Každý dúfal, že to nejako pôjde ďalej. Ale neexistuje žiadny kupec pre celú spoločnosť," poznamenal šéf podnikovej rady Günter Pfeiffer.
O budúcnosti programu 728 Jet sa E. Braun na verejnosti nevyjadril. Na zhromaždení vraj udal 50-% šancu na pokračovanie projektu. Do niekdajšieho prestížneho projektu spoločnosť investovala viac ako 1 miliardu EUR. Ruské konzorcium sa môže v januári rozhodnúť pre šesťmesačnú kúpnu opciu pre program 728Jet, dodal Pfeiffer.
Predaj výroby malého 328Jet americkej spoločnosti AvCraft/Dimeling, Schreiber a Park stojí podľa údajov E. Brauna ešte pred radom podmienok. Ak sériová výroba 328Jet opäť vzrastie, zaistí to celkovo približne 200 pracovných miest. Predajom výroby komponentov pre Airbus bude zaistených ďalších asi 700 pracovných miest.
Fairchild Dornier patrí už dlhú dobu k trom najväčším výrobcom regionálnych lietadiel vo svete. Nemecko-americká firma vyrábala menšie stroje, ktoré sa využívajú napríklad ako súkromné, obchodné a malé linkové lietadlá.
Do budúcnosti si určila spoločnosť ctižiadostivé rastové ciele, no prekazila jej ich kríza v leteckej doprave po útokoch z 11. septembra. Po mesiace trvajúcom boji proti finančným problémom musel podnik ohlásiť 2. apríla konkurz. Odvtedy hľadal správca konkurznej podstaty E. Braun kupca. Veľké koncerny ako EADS, Boeing, Bombardier a Alenia sa nerozhodli pre vstup do spoločnosti.