Súčasťou predajného systému IKVC je súbor aplikačného programového vybavenia, ktoré bolo zhotovené, dodané a priebežne vyvíjané podľa špecifických požiadaviek ZSSK.
BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) má za služby spojené s vývojom a implementáciou softvérov rozširujúcich funkcionalitu predajného systému IKVC zaplatiť takmer 1,59 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Zmluvu uzavrela so spoločnosťou Hewlett-Packard Slovakia, s.r.o. s trvaním do 31. januára 2016 na základe rokovacieho konania. Dodávateľ má totiž výhradné autorské právo na úpravy a opravy systému IKVC (inovované komplexné vybavenie cestujúcich).
Komplexný systém
"Súčasťou zákazky je ďalší softvér pre inováciu a rozšírenie funkcionality internetového predajného kanála, softvér pre zavedenie elektronického cestovného dokladu, softvér pre vybudovanie vernostného systému zákazníkov, softvér pre vybudovanie aplikačného rozhrania pre internetový predajný kanál a pre externé subjekty, umožňujúceho bezpečnú komunikáciu systému IKVC aj s tretími stranami," oznámila ZSSK o výsledku verejného obstarávania.
Systém IKVC predstavuje komplexný systém na predaj medzinárodných a vnútroštátnych cestovných lístkov a prepravných dokladov vrátane rezervácií v železničnej preprave cestujúcich.
Je vybudovaný v súlade s medzinárodnými štandardmi Medzinárodnej železničnej únie (UIC). Plní niekoľko ďalších funkcií, nevyhnutných pre manažment osobnej vlakovej dopravy.
Prepojenie s okolitými štátmi
Ide napríklad o prepojenie na okolité krajiny a paneurópsku dopravnú cestu, štatistické výstupy o preprave osôb, prepojenie na ekonomický informačný systém ZSSK, podklady pre tvorbu grafikonu vlakovej dopravy alebo prepojenie na iné typy predajných kanálov.
Súčasťou IKVC je súbor aplikačného programového vybavenia, ktoré bolo zhotovené, dodané a priebežne vyvíjané podľa špecifických požiadaviek ZSSK.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005.
Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,44 mil. eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a IC vlaky prevádzkuje na vlastné náklady bez podpory štátu.