V prípade, že bude pošta poznať vaše telefónne číslo alebo e-mail, nebude vám už poštár nechávať oznam o zásielke v schránke.
BRATISLAVA. Keď sa ráno míňate s poštárom, o doručení dôležitej zásielky z banky či úradu sa dozviete až večer po príchode z práce.
V schránke vás čaká žltý lístok s oznamom, že si zásielku môžete prebrať na konkrétnej pošte do osemnástich dní.
Už tento rok plánuje Slovenská pošta nahradiť žltý lístok esemeskou alebo e-mailom. Správa upozorní, od koho zásielka prišla. Vyzdvihnúť si ju môžete cestou z práce.
Alebo si cez poštársky web objednáte jej večerné doručenie, v takom prípade vám list donesie poštár po 17.00.
Zatiaľ z e-shopov
„Niežeby žlté lístky už vôbec neboli, ale bude na adresátovi, či chce dostať lístok, alebo namiesto neho e-mail, alebo esemesku,“ vraví riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker.
Novou službou chce pošta potierať častý problém v mestách, kedy poštár ani nezazvoní, ale rovno hodí do schránky žltý lístok.
„Predovšetkým vo veľkých mestách vnímame vysoký podiel zásielok, ktoré poštár nedoručí pri prvej obchôdzke, ale len oznámi ich uloženie na pošte žltým lístkom. A to najmä v Bratislave,“ vraví Drucker.
Pošta už teraz posiela namiesto lístka esemesku, ale len keď ide o balík a má na vás číslo mobilného telefónu alebo e-mailovú adresu.