SME
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Na kysuckom úseku diaľnice začali raziť dvojkilometrový tunel Považský Chlmec

Podľa ministerstva dopravy severozápadný obchvat Žiliny vodičom ušetrí desiatky minút a zvýši bezpečnosť na cestách v centre mesta.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)


ŽILINA. Na kysuckom úseku D3 Žilina Strážov - Žilina Brodno začali v utorok raziť 2,2-kilometrový tunel Považský Chlmec. Celý úsek by mal byť hotový v júni 2017 a stáť 255 mil. eur, čerpaných prevažne z eurofondov.

Podľa ministra dopravy Jána Počiatka výstavba tunela by mala byť rýchla, keďže v jednom úseku tunel vychádza na povrch a jeho razenie je teda možné až zo štyroch strán.

Špecifický úsek diaľnice

"Tento úsek je špecifický aj tým, že zo 4,2 kilometra jeho dĺžky je 2,2 kilometra v tuneli a takmer dva kilometre na estakáde, ktorá vedie cez Hričovskú priehradu.Je to jeden z najnáročnejších úsekov, pretože po klasickom teréne nejde skoro žiadna jeho časť. Ale je veľmi dôležitý, pretože bude odkláňať premávku smerujúcu dnes po D1 a cez mesto Žilina smerom na Poľsko,“ uviedol minister Počiatek.

SkryťVypnúť reklamu

Zdôraznil, že výstavba tohto úseku by sa nikdy nepodarila, keby sme nemali k dispozícii európske fondy. "Čiže patrí medzi klasickú eurofondovú stavbu na kľúčovom koridore," podotkol minister.

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš predpokladá, že obidve tunelové rúry by mohli byť prerazené na jar budúceho roka. Celý 4,2-kilometrový úsek medzi žilinskými mestskými časťami Strážov a Brodno by mal byť hotový v júni 2017.

Vodičom ušetrí čas

Podľa ministerstva dopravy severozápadný obchvat Žiliny vodičom ušetrí desiatky minút a zvýši bezpečnosť na cestách v centre mesta.

„Dôležité tiež je, že postupujeme v budovaní diaľničného prepojenia s naším severným susedom. Slovensko dnes nemá s Poľskom také potrebné diaľničné spojenie, čím trpí nielen vzájomný obchod a vzťahy, ale trpia aj ľudia žijúci pri hlavných cestných ťahoch,“ povedal Počiatek.

SkryťVypnúť reklamu

Objednávateľom výstavby úseku D3 Žilina Strážov - Žilina Brodno je Národná diaľničná spoločnosť, zhotoviteľom združenie firiem Eurovia SK, a.s., Hochtief CZ a.s., Stavby mostov Slovakia, a.s. a hlavným zhotoviteľom tunela je spoločnosť Hochtief CZ a.s..

Vyše štvorkilometrový úsek tvoria prevažne mosty a tunel. Súčasťou projektu sú dva mostné objekty, z toho jedna náročná 1,4-kilometra dlhá estakáda ponad Hričovskú priehradu.

57 pilierov, z toho 35 bude vo vode

Estakáda bude stáť na 57 pilieroch, z nich 35 bude vo vode. Samotná realizácia mostov prebieha z prístupovej komunikácie, ktorá je nasypaná do priehrady zo štrkopieskov a slúži ako obslužná komunikácia pre realizáciu estakády.

V súčasnosti sa v okolí Žiliny stavajú štyri diaľničné tunely - Považský Chlmec, Žilina, Ovčiarsko a Višňové v celkovej dĺžke takmer 13 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky rozostavané diaľničné úseky v Žilinskom kraji na diaľniciach D1 a D3 sú spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava a nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra.

Operačný program Doprava 2007 - 2013, ktorý pokrýva najvýznamnejšie projekty na budovanie dopravnej infraštruktúry na Slovensku, v týchto dňoch prekročil hranicu čerpania na úrovni dvoch miliárd eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (24. 5. 2022)
USD 1.066
AUD 1.498
CZK 24.594
JPY 136.050
CAD 1.363
GBP 0.848
HUF 381.650
PLN 4.621
CHF 1.031
SEK 10.492

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceš prácu v IT?
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  4. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Chceš prácu v IT?
  2. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  5. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  6. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  7. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  8. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 049
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 988
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 851
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 301
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 758
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 678
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 866

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  4. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  8. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 897
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 624
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 473
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 674
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 207
  6. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 2 460
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 278
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 096
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

 Kompresorová prečerpávacia stanica Veľké Kapušany.

Budúcu zimu čaká Európu šetrenie aj spoločný nákup energií.


10 h
Ján Boďo so synom boli natankovať a na nákup v Poľsku. Podľa nich sa oplatí kúpiť výhodnejšie najmä maslo, mäso a olej.

Dôvodom sú vysoké ceny u nás. Oplatia sa tam aj bežné nákupy.


11 h
Ľudovít Makó.

Pošte sa nedarí súťažiť bezpečnostné služby transparentnejšie, ÚVO tender preveril už štvrtýkrát.


a 1 ďalší 17 h
Poľský prezident Andrzej Duda počas otvorenia plynovodu.

Ukončenie zmluvy bolo prirodzeným krokom po zastavení ruských dodávok do Poľska minulý mesiac.


TASR 21 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  4. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  8. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 897
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 624
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 473
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 674
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 207
  6. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 2 460
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 278
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 096
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu