SME
Štvrtok, 26. máj, 2022 | Meniny má Dušan

Muž z Porsche: Slovensko sa môže vyhnúť osudu automobilového Detroitu

Kevin Gaskell bol šéfom zastúpenia Porsche a neskôr BMW pre Veľkú Britániu. Neskôr bol manažérom firiem v online službách pre automobilový priemysel a predaj.

Na fotografii je Kevin Gaskell. Kedysi bol šéfom zastúpenia Porsche a neskôr BMW pre Veľkú Britániu.Na fotografii je Kevin Gaskell. Kedysi bol šéfom zastúpenia Porsche a neskôr BMW pre Veľkú Britániu. (Zdroj: Archív SME)

Kevin Gaskell pracoval koncom 80. a v 90. rokoch minulého storočia pre automobilový priemysel. Bol šéfom zastúpenia Porsche a neskôr BMW pre Veľkú Britániu. Neskôr bol manažérom firiem v online službách pre automobilový priemysel a predaj, založil a viedol viacero poradenských firiem v tomto odvetví.

Auto sa najmä v západnej Európe stáva výbehovým produktom, ktorý pre mladých ľudí už nie je príliš atraktívny, majú radšej vlaky, autobusy, lietadlá, bicykle, prinajlepšom zdieľané autá.

Určite sa v Európe objavuje jasný trend medzi mladými ľuďmi preč od nadšenia z vlastníctva auta. Keď som bol dieťa, bola to vec, ktorá ma najviac lákala. Keď som dostal svoje prvé auto, bolo to veľmi vzrušujúce. Moje deti, ktoré majú niečo cez dvadsať rokov, to teraz už pokladajú iba za jednu formu dopravy. Nevidia v tom nič skvelé, netrápi ich to, môj syn si v živote neotvorí kapotu, aby sa pozrel, aký má v aute motor. Jednoducho ho to nezaujíma.

SkryťVypnúť reklamu

Prečo to tak je?

Využívanie verejnej dopravy rastie obrovskou rýchlosťou. Vlaky prudko zvýšili počet ľudí, ktorí ich využívajú. Čiastočne je to aj úspechom áut, pretože cesty sú teraz úplne preplnené, takže si ťažko naozaj vychutnať jazdu autom. Vo veľkých mestách Anglicka strávite veľmi veľa času v zápchach, to nie je zábava.

Vlastné auto prestalo byť otázkou statusu. Nie je jednoduché autá predávať. Ako sa automobilový priemysel vysporiada s touto výzvou?

Výrobcovia áut vidia tento trend a reagujú naň tým, že prinášajú na trh rôzne typy ponuky. Ľudia chcú autá používať, takže lízing a rôzne finančné modely sú stále obľúbenejšie a rastie ich využívanie, je to stále jednoduchšie. To bude pokračovať.

Stále je tu však dosť možností pre výrobcov áut, všímajú si najmä rozvíjajúce sa krajiny. Posledných dvadsať rokov to bola najmä Čína, teraz Brazília, India, ázijské krajiny. Stále je veľa možností rozvíjať automobilový trh, aj keď deti Západu možno trochu zmenili uhol pohľadu.

SkryťVypnúť reklamu

Môžu výrobcovia zlepšiť svoje šance vytvorením sociálnych riešení ako sú systémy požičiavania áut napojené na sociálne siete?

Pätnásť rokov som pracoval pre výrobcov áut a v ich predaji. Myslím, že ide o dva veľmi odlišné prístupy. Je veľmi málo výrobcov, ktorí sú aj dobrými predajcami áut, asi ani žiadneho nepoznám. Predaj spočíva v detailoch, každá sekunda je dôležitá, je to úplne iná časová perspektíva ako pri výrobcoch. Nemyslím si, že by práve automobilky mohli vstúpiť do Facebooku, rozbiehať systémy zdieľania áut a podobné riešenia. Oni by mali pracovať na tom, aby boli autá prispôsobivejšie, ponúkali žiadané riešenia, aby boli ekologicky neškodnejšie. Tiež musia byť lacnejšie, znížiť hladinu, kde si to mladí ľudia môžu dovoliť, nájsť schémy na to, autá by mali byť aj jednoduchšie.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:Zabije nás nakoniec úspech našich automobiliek?Čítajte 

Možno na tom ešte zarobiť?

Môj syn má teraz napríklad Ford Fiesta s malým ekologickým litrovým motorom, to je skvelé, čo to auto dokáže! Navyše má nízke náklady, pretože výrobca to pochopil, že nepredáva autá, ale vytvára dlhodobý vzťah. Takže syn platí zaň sto libier mesačne a bude ich platiť do konca svojho života, ak mu to bude vyhovovať. Je to len iný spôsob predaja, ako sme tu mali pred dvadsiatimi rokmi. Myslím že zdieľanie áut a vytváranie požičiavacích systémov je tiež rastová oblasť, nie je to však niečo, čo by rozbiehali výrobcovia.

Čo mladým ľuďom v autách chýba?

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (26. 5. 2022)
USD 1.066
AUD 1.513
CZK 24.648
JPY 135.340
CAD 1.372
GBP 0.853
HUF 388.250
PLN 4.621
CHF 1.027
SEK 10.542

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  2. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  3. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  1. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  2. Máte doma SodaStream? Vymeňte si bombičku pohodlne z gauča
  3. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  4. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  5. Na krásnom, modrom Jadrane
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  8. Nebezpečenstvo používania prekladačov
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 11 940
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 5 437
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 282
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 411
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 706
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 609
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 273
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 056

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  8. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 7 551
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 453
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 925
  4. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 492
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 3 632
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 252
  7. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 3 234
  8. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 659
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Na podporu vodíkovej technológie má smerovať miliarda eur z verejných zdrojov.


6 h
Minister financií Igor Matovič pri obhajobe návrhu v parlamente.

Európska komisia Slovensku vytýka aj závislosť od fosílnych palív.


6 h
Vizualizácia novej podoby Prioru v Liptovskom Mikuláši.

Projekt počíta s premenou centra na bytový komplex.


7 h
Lokalita, v ktorej vlastní pozemky spoločnosť Vamax-X.

Majetok podnikateľa stále rozpredávajú, do dražby idú pozemky v Budči.


24. máj

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  8. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 7 551
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 453
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 925
  4. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 492
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 3 632
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 252
  7. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 3 234
  8. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 659
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu