Trh mobilnej komunikácie v USA sa nasýtil, čo spôsobuje, že firmy ako Verizon, AT&T a Sprint zápasia o podiel na trhu.
NEW YORK. Americká telekomunikačná spoločnosť Verizon Communications kupuje internetovú spoločnosť AOL, čo jej umožní posilniť rastové ambície v oblasti mobilných videí a reklamy.
Podľa informácií Verizonu hodnota kontraktu dosahuje približne 4,4 miliardy dolárov (3,91 miliardy eur). Informovali o tom agentúra AP a server wsj.com.
Verizon dnes uviedol, že za jednu akciu firmy AOL zaplatí 50 dolárov v hotovosti, čo predstavuje zhruba 15-percentnú prémiu v porovnaní s uzatváracou hodnotou akcií AOL v pondelok. Po oznámení akvizície hodnota akcií AOL posilnila o 18 percent.
Trh mobilnej komunikácie v USA sa v posledných rokoch nasýtil, čo spôsobuje, že firmy ako Verizon, AT&T a Sprint stále viac zápasia medzi sebou o podiel na trhu. Ponuka digitálneho videa cez mobilné pripojenie predstavuje pre Verizon, ktorý minulý rok dosiahol tržby 127 miliárd dolárov a zisk 12 miliárd dolárov, v nasledujúcich rokoch možnosť ďalšieho rastu.
Verizon očakáva, že celý kontrakt sa dokončí v letných mesiacoch. V lete tohto roka zároveň plánuje spustenie video služby zameranej na mobilné prístroje. Podrobností firma veľa neposkytla, dodala však, že nemá záujem kopírovať tradičnú televíziu.