BRATISLAVA. Slovenské firmy by sa mali digitálne transformovať. Vyhnú sa tak ohrozeniam, ktoré môžu reálne nastať po zavedení jednotného digitálneho trhu. v rámci EÚ. Konštatoval to vo štvrtok na tlačovej konferencii prezident IT Asociácie Slovenska (ITAS) Mário Lelovský.
Spoločnosti na Slovensku by preto mali podľa neho intenzívne zavádzať digitálne produkty a služby ako súčasť inovácie ich biznisu, spracovať si vlastnú analýzu, aké digitálne technológie budú potrebovať pre svoj rast v podmienkach jednotného trhu.
Okrem iného by slovenské firmy mali pracovať na zvýšení digitálnych znalostí a schopností svojich pracovníkov, či myslieť digitálne a prehodnotiť svoj aktuálny biznis model.
"Pre malé krajiny ako je Slovensko so svojou otvorenou ekonomikou, je otváranie nových a veľkých trhov otázkou prežitia. Hrozbou tejto globalizácie je, že veľké firmy využijú svoju silu na ovládnutie aj zvyšných trhov tak, ako už teraz americké IT firmy pohlcujú európsky trh," podotkol Lelovský.
Cieľom jednotného digitálneho trhu je odstrániť regulačné obmedzenia a vytvoriť z 28 vnútroštátnych trhov len jeden. Plne fungujúci jednotný digitálny trh by mohol priniesť do európskeho hospodárstva obrat 415 miliárd eur ročne a vytvoriť stovky tisíc nových pracovných miest.
Spotrebitelia v EÚ by mohli ušetriť približne 11,7 mld. eur, ak by si mohli vybrať z kompletnej online ponuky tovarov a služieb v rámci EÚ.
IT Asociácia Slovenska združuje 90 členov z radov domácich a zahraničných IKT spoločností. Asociácia vznikla v septembri 1999 ako záujmové združenie právnických osôb.
Podľa jej predstaviteľov sa snaží aktívne prispievať k informatizácii spoločnosti, podieľať sa na tvorbe legislatívy, týkajúcej sa informačných a komunikačných technológií, či podporovať slovenské IT firmy pri expanzii na zahraničné trhy.