MNÍCHOV. Nemecká automobilka BMW zvýšila predaj v máji takmer o 6 % na vyše 188.280 vozidiel, čo predstavuje najlepší májový výsledok v histórii firmy.
Vzrástol aj predaj samotnej značky BMW, pričom v jej prípade automobilka predala takmer 159.130 áut. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Spoločnosť oznámila, že za máj predala celkovo 188.287 vozidiel BMW, MINI a Rolls-Royce, čo medziročne predstavuje rast o 5,9 %.
Čo sa týka rovnomennej značky BMW, predala 159.129 áut, čo oproti máju 2014 predstavuje rast o 4 %. Predaj potiahol najmä zvýšený dopyt na americkom trhu, ale podporilo ho aj postupné zotavovanie trhu v Európe.
Za päť mesiacov tohto roka dosiahol celkový predaj BMW 890.937 vozidiel. V medziročnom porovnaní to znamená rast o 7,7 %. Za rovnaké obdobie sa predaj kľúčovej značky BMW zvýšil o 5,2 % na 759.609 áut.
Ako uviedol šéf divízie predaja a marketingu Ian Robertson, solídny rast, ktorý BMW odštartovala tento rok, pokračoval aj v máji, pričom rast predaja zaznamenala automobilka vo všetkých regiónoch.