SME

Pri reklamácii dovolenky cez internet klopte na správne dvere

V praxi sa vyskytujú mnohé situácie, ktoré možno okamžite riešiť. Napríklad, ak záujemca zaplatil za víkendový pobyt prevodom cez internet, email mu oznámi termín, dokedy mu bude doručený poukaz.

Ilustračná snímka.Ilustračná snímka. (Zdroj: SME/Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Zľavové portály ponúkajú relax rôzneho druhu naozaj všade. Pred stretnutím s realitou je však klient často mierne nervózny, či dostane to, za čo si zaplatil. V prípade, že nastanú problémy, aj nákup oddychu cez internet sa dá reklamovať.

V praxi sa vyskytujú mnohé situácie, ktoré možno okamžite riešiť. Napríklad, ak záujemca zaplatil za víkendový pobyt prevodom cez internet, email mu oznámi termín, dokedy mu bude doručený poukaz.

Na základe neho si mal rezervovať vybraný termín. Voucher však neprišiel.

SkryťVypnúť reklamu

Karin Raková, riaditeľka právneho oddelenia Provident Financial uviedla: V prípade, ak vám kupón voucher nebol riadne doručený, reklamujte to u prevádzkovateľa zľavového portálu alebo priamo od zmluvy odstúpte v zákonnej lehote 14 pracovných dní."

Právo na odstránenie chýb

Pri službách cestovných kancelárií sa niekedy stane, že nezodpovedajú presne podmienkam, na ktorých sa zmluvné strany dohodli, a to či už zo subjektívnych, alebo objektívnych dôvodov.

V prípadoch, keď pokračovanie zájazdu nemožno zabezpečiť inak ako prostredníctvom služieb nižšej kvality ako tých, ktoré boli dojednané v zmluve, je cestovná kancelária povinná vrátiť objednávateľovi rozdiel ceny medzi dojednanými a poskytnutými službami.

Objednávateľ by si mal takisto uplatniť právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne, a to ešte priamo počas zájazdu, konkrétne u dodávateľa služby alebo u jeho povereného zástupcu, a trvať na vyhotovení písomného záznamu o tejto skutočnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Na základe tohto písomného záznamu si objednávateľ musí následne uplatniť svoje právo v písomnej forme v cestovnej kancelárii, a to bezodkladne, najneskôr však do troch mesiacov od skončenia zájazdu, pričom na uznanie nárokov pri chybne poskytnutej službe zo strany objednávateľa je potrebné predložiť písomný záznam urobený na mieste.

Čo v prípade krachu?

Vyskytujú sa však aj prípady, keď cestovná kancelária skrachuje. Podľa Rakovej zo zákona musia mať všetky cestovné kancelárie po celý čas predaja zájazdov uzavretú zmluvu o poistení zájazdu pre prípad ich úpadku. V prípade, ak dôjde k úpadku cestovnej kancelárie, vzniká objednávateľovi zájazdu právo na poistné plnenie.

V prípade poistnej udalosti by mal objednávateľ postupovať presne podľa informácií, ktoré dostal od cestovnej kancelárie spoločne so zmluvou o zájazde, kde je presne označený poistiteľ, podmienky poistenia zájazdu a spôsob oznámenia poistnej udalosti.

SkryťVypnúť reklamu

Ak cestovná kancelária nemá dohodnuté poistenie zájazdu, je povinná mať dojednanú bankovú záruku, ktorá zabezpečí objednávateľovi voči cestovnej kancelárii rovnaké plnenie, ako je tomu pri poistení zájazdu.

Pokiaľ ide o vrátenie peňazí, treba každý prípad presne zdokumentovať, pričom poisťovne zväčša ihneď po poistnej udalosti podávajú veľmi presné usmernenia, ako vo veci postupovať.

Ak v prípade nákupu zvýhodneného pobytu cez zľavový portál objednávateľ na mieste zistí, že avizovaná zľava neplatí a cena za pobyt je vyššia, zodpovednosť je na poskytovateľovi služieb.

"Prevádzkovateľ zľavového portálu zverejňuje na svojich webových stránkach ponuky jednotlivých poskytovateľov tovarov a služieb, ktorí sami zodpovedajú za svoje tovary a služby, ktoré ponúkajú. Predávajúci sú povinní poskytovať služby za dohodnuté ceny. V prípade, ak poskytovateľ ponúkal pobyt v kúpeľoch za nižšiu cenu ako tomu v skutočnosti nakoniec bolo, dopustil sa porušenia zákona a ochrane spotrebiteľa, a to tým, že klamal spotrebiteľa. V takomto prípade je vhodné podať podnet priamo na Slovenskú obchodnú inšpekciu," radí Raková.

Internet

Ilustračné foto

Vyšetrovanie sa zameriava najmä na krajne pravicové prejavy.


TASR 5
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 930
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 165
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 867
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 831
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 705
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 385
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 571
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 468
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Rast cien sa ešte neskončil.


TASR
Ilustračná fotografia.

Stretnutie kľúčových členov OPEC+ je naplánované na 6. júla.


TASR
ChatGPT

Medzi respondentmi dominuje požiadavka na bezpečnosť používateľov.


TASR
Ilustračné foto.

Trump oznámil ukončenie obchodných rokovaní s Kanadou.


SITA
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 190 578
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 280
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 134
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 740
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 269
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 771
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 472
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 308
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu