SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Štátne Cargo vlani hospodárilo so stratou 5,5 miliónov eur

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia v minulom roku dosiahla výnosy 296,22 miliónov eur a náklady 292,44 miliónov eur.

Ilustračná snímka.Ilustračná snímka. (Zdroj: SME/Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) v minulom roku hospodárila so stratou 5,492 mil. eur. Rok predtým ešte dosiahla zisk 262 tis. eur.

Ako vyplýva z výročnej správy štátneho nákladného vlakového dopravcu za rok 2014, výnosy vo výške 296,22 mil. eur medziročne klesli o 19,75 % a náklady v objeme 292,44 mil. eur boli nižšie o 18,2 %. Prevádzkový zisk predstavoval 3,78 mil. eur a klesol o 67,8 %. Strata z finančných operácií za 9,23 mil. eur sa zmiernila o 18,9 %.

Spoločnosť vlani prepravila vyše 36 mil. ton tovarov pri medziročnom poklese o 291 tis. ton. V porovnaní s plánom to znamenalo nárast o takmer 120 tis. ton. Najvyšší podiel na preprave, zhruba dve tretiny, tvorili tradične suroviny a hutnícka produkcia.

SkryťVypnúť reklamu

Cargo: Zákazníci sa k nám vracajú

Medzinárodná nákladná preprava dosiahla objem 31,77 mil. ton, z toho dovoz 14,81 mil. ton, vývoz 8,28 mil. ton a tranzit 8,68 mil. ton. Na vnútroštátnu prepravu pripadlo 4,25 mil. ton.

"Aj napriek silnej konkurencii tretích dopravcov sme si udržali 80-percentný trhový podiel. Začínajú sa k nám od konkurencie vracať aj naši bývalí zákazníci, čo považujem v liberalizovanom prostredí za stabilizujúci prvok. Evidujeme aj prechod niektorých komodít, napríklad dreva, z ciest späť na železnicu," uviedol generálny riaditeľ ZSSK Cargo Vladimír Ľupták.

Spoločnosť podľa neho vlani znížila svoje záväzky a dodržiavala platobnú disciplínu voči dodávateľom. Minulý rok investovala najmenej od svojho vzniku. "Prioritne sme finančné prostriedky použili do dopravných prostriedkov v rámci revízií vozňov a rušňov," dodal Ľupták.

SkryťVypnúť reklamu

V ďalších rokoch musí spoločnosť výrazne zvýšiť objem investícií do obnovy rušňov, prekládkových technológií či znižovania ekologických záťaží.

Vedie železná ruda

Z prepravy komodít v minulom roku pripadol najväčší objem na železnú rudu, a to 12,92 mil. ton pri náraste o 329 tis. ton.

Preprava kovov dosiahla 5,45 mil. eur (pokles o 87 tis. ton), uhlia 4,77 mil. ton (menej o 256 tis. ton ), stavebnín 3,02 mil. ton (o 7 tis. ton viac), dreva 2,58 mil. ton (nárast o 244 tis. ton), chemických produktov 2,26 mil. ton (o 78 tis. ton viac) a ropných výrobkov 1,92 mil. ton (pokles o 311 tis. ton).

Na intermodálnu, teda kombinovanú prepravu, pripadlo 1,86 mil. ton (o 154 tis. ton menej). Nešpecifikovaná preprava predstavovala 874 tis. ton (zníženie o 169 tis. ton) a preprava potravín 360 tis. ton (o 29 tis. ton viac).

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť ZSSK Cargo mala ku koncu vlaňajška 6 103 zamestnancov a ich počet medziročne klesol o 229, resp. o 3,6 %. Priemerná mzda zamestnancov vlani dosiahla 858,40 eura a oproti roku 2013 vzrástla o takmer 5 %.

Majetok firmy mal koncom roku 2014 hodnotu 551,24 mil. eur, medziročne o 106,62 mil. eur menej. Vlastné imanie vo výške 114,14 mil. eur sa znížilo o 5,49 mil. eur a krylo majetok na 20,7 %.

Záväzky firmy v objeme 437,1 mil. eur klesli o 101,13 mil. eur a na majetku mali podiel 79,3 %. Pohľadávky tvorili 43,38 mil. eur a znížili sa o 74,57 mil. eur.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. vznikla začiatkom roka 2005 a je jednou z troch nástupníckych spoločností pôvodne jednotných železníc. Zabezpečuje nákladnú železničnú dopravu, má základné imanie 401,646 mil. eur. Akcionárom spoločnosti je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (19. 5. 2022)
USD 1.052
AUD 1.498
CZK 24.647
JPY 135.760
CAD 1.349
GBP 0.847
HUF 382.880
PLN 4.644
CHF 1.049
SEK 10.468

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 259
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 276
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 853
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 418
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 346
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 256
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 214

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  3. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 462
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 504
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 183
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 074
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 082
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 107
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Moskovské Červené námestie.

Hrozí mu najprudší ekonomický pokles od rozpadu ZSSR.


11m
Minister financií Igor Matovič po schválení viacerých jeho opatrení na vláde.

Odborníci kritizujú schvaľovanie aj obsah protiinflačného balíka.


36m

Miera nezamestnanosti išla nadol vo všetkých krajoch na Slovensku.


SITA 5 h
Ilustračná fotografia.

Faktúra bola zaplatená v utorok.


8 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  3. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 462
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 504
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 183
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 074
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 082
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 107
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu