DUSSELDORF. Nemecký výrobca spotrebiteľského tovaru Henkel dosiahol v 2. kvartáli rast zisku aj tržieb, za ktorý vďačí solídnemu dopytu po čistiacich prostriedkoch na rozvíjajúcich sa trhoch a priaznivým menovým kurzom. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Zisk Henkelu pred úrokmi a zdanením (EBIT) za tri mesiace do konca júna 2015 vzrástol na 768 miliónov eur zo 674 miliónov eur v rovnakom období vlani. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, však predpovedali koncernu vyšší zisk, v priemere 772 miliónov eur.
Čistý zisk Henkelu sa v 2. kvartáli zvýšil medziročne o 18 % na 521 miliónov eur.
Tržby spoločnosti, ktorá vyrába napríklad prací prášok Persil alebo šampóny Schwarzkopf či lepidlo Loctite, v období apríl - jún 2015 vzrástli medziročne o 14 % na 4,7 miliardy eur, čo sa zhoduje s odhadmi analytikov.