BRATISLAVA. Extrémne horúčavy z posledných dní poriadne preverili, ako sa vlaky dokážu postarať o svojich cestujúcich.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) nasadzovala viac klimatizovaných vozňov a v prípade poruchy ich expresne vymieňala.
Tak to aspoň tvrdí. Skúsenosti cestujúcich však hovoria o niečom inom.

Prvú triedu vynechávali
Bratislavčan Tibor Villanyi cestoval pred dvoma týždňami do Levíc. Aj keď mal kúpený lístok do prvej triedy, tesne pred príchodom vlaku vyhlásili, že vlak tento vozeň nebude mať.
Nakoniec však vozeň označený prvou triedou pripojený bol. Počas tropických horúčav v ňom však nefungovala klimatizácia.
Sprievodkyňu požiadal, aby mu na lístku označila, že nešiel prvou triedou, aby mu vrátili časť peňazí.
„Odpoveď ma zarazila. Vraj to nemôže urobiť, lebo ja sedím vo vozni prvej triedy. Nezáleží na tom, že klimatizácia nešla,“ hovorí.
Označiť lístok by mu mohla iba v prípade, že by vozeň prvej triedy vôbec nebol zaradený. A ten pre pohodlie cestujúcich nechceli vyradiť.
Desiatky sťažností
Hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová však tvrdí, že ak klíma v prvej triede nefunguje, cestujúcemu vrátia rozdiel medzi cenou prvej a druhej triedy. Musí predložiť potvrdenie od vlakvedúceho.
V prípade IC vlakov vracajú štvrtinu cestovného, ak teplota vystúpi nad 30 stupňov.
„Vieme, že v čase extrémnych horúčav bolo aj v klimatizovaných vozňoch horúco,“ vraví Morháčová s tým, že od začiatku roka dostali vyše sto podnetov.