Bratislava 29. januára (TASR) - V roku 2003 pribudne v areáli hypermarketu Carrefour - Obchodné centrum Danubia v Bratislave - Petržalke nový hobby market pod názvom OBI.
Vyplýva to z druhej etapy plánovaného rozvoja tohto nákupného centra a priľahlej zóny, ktorá na základe zmluvných vzťahov medzi viacerými majiteľmi jednotlivých objektov nebude aktivitou tohto hypermarketu. Ako ďalej na stretnutí s novinármi podotkol riaditeľ petržalského Carrefouru Norbert Tertrais, z hľadiska konkurencie medzi obchodnými reťazcami v SR nebude zverejnená výška investície do OBI, ktorú vynaloží nemecký majiteľ. O tretej etape rozvoja zóny, ktorá by mala byť v blízkosti MacDonald's, sa pripravuje štúdia o vhodnosti výstavby zábavnej, resp. oddychovej časti areálu. O tom, že v areáli vybuduje Carrefour novú čerpaciu stanicu, je už rozhodnuté, dodal N. Tertrais.
V máji roku 2001 sa novým majiteľom Danubie stala a. s. Arcol Group (Francúzsko), ktorá v Európe spravuje takmer 250 obchodných centier. Petržalská Danubia vykázala v roku 2001 a 2002 plánovanú stratu, ktorú rovnako ako tržby riaditeľ obchodného centra Danubia - Petržalka Ľubomír Haťapka nekonkretizoval. Nový majiteľ spravuje 250 obchodných spoločností v Európe vrátane v ČR Nový Smíchov. V súčasnosti má v centre prenájom 39 subjektov, z nich asi 30 % je pôvodných obchodníkov z roku 2001. Mnohí problémoví nájomníci, podotkol, odišli, asi 5 % priestoru nie je v súčasnosti obsadených.
Na začiatku roku 2002 vplyvom otvorenia obchodných stredísk Aupark a Avion síce približne 10 % zákazníkov Danubia stratila, ale koncom roka sa vrátili. Kým v roku 2001 kartou platilo 12 % klientov, vlani 20 % a v tomto roku sa odhaduje 28 %. Zákazníci majú k dispozícii 80 000 druhov tovaru, čo je medziročne viac o 30 000. Motorizovaným klientom, ktorí v štruktúre návštevníkov dominujú, slúži parkovisko s kapacitou 1 400 miest. Asi 10 až 15 % všetkých zákazníkov sú peší z Petržalky.
V súčasnosti operujú na trhu SR štyri hypermarkety Carrefour (Bratislava, Košice, Žilina). Podľa N. Tertraisa manažment Carrefouru pre ČR a SR mapuje rozširovanie obchodných reťazcov v SR, ktorých boom v ČR doznieva. Zatiaľ však na Slovensku neplánujú výstavbu nového Carrefouru. Návratnosť investícií Carrefouru trvá štandardne 2 až 8 rokov, v Ázii 2 roky, ale v krajinách strednej a východnej Európy dlhšie, povedal na záver šéf Carrefouru.