BRATISLAVA. Bezplatné cestovanie prinieslo väčší záujem o miestenky. Kupujú si ich ľudia s nulovým lístkom, ako aj tí, čo si cestu platia v plnej cene. Kvôli zvýšenému počtu cestujúcich si takto istia voľné miesto.
Ako vyčísľuje hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Morháčová, za prvý polrok 2015 sa s miestenkou odviezlo vyše 850 tisíc ľudí.
„Medziročne je to nárast o 93 percent. Využitie miesteniek sa takmer zdvojnásobilo,“ hovorí s tým, že asi štvrtinu tvorili miestenky, ktoré sú automaticky zarátané v cene lístka.
Železničná spoločnosť ich dáva cestujúcim do diaľkových vlakov k lístku do prvej triedy. Dostanú ich aj ľudia, čo majú lístok do druhej triedy v hodnote nad 10 eur, čo predstavuje vzdialenosť nad 219 kilometrov.
Bežná cena miestenky je jedno euro. Znamená to, že predajom miesteniek zarobil osobný dopravca v prvom polroku skoro 640 tisíc eur.