SME

Prečo je permanentka do fitka nanič a (často) stratená investícia

Fitness centrá vedia, že po kúpe permanentky neprídeme cvičiť. Zarábajú na nenaplnených predsavzatiach.

Spomínate si na britský film Denník Bridget Jones? Do denníka si mladá Britka napísala, že bude navštevovať fitness centrum aspoň trikrát do týždňa. O pár mesiacov si uvedomila, že na permanentku minula stovky libier, ale vo fitku sa objavila... raz. Bridget Jones je v každom z nás a fitness centrá to vedia. Zarábajú predovšetkým na nenaplnených predsavzatiach.

TEXT: Jozef Tvardzík / eTrend

Zdravý životný štýl je témou číslo jeden v mnohých ohľadoch. S rastúcou svetovou obezitou si čoraz viac ľudí uvedomuje, že by s tým mali niečo robiť.

Hoci základnou príčinou nadváhy je zlá strava, ideál predstavujú vyšportované modelky a modeli v reklame na výživové doplnky a fitness centrá. Ponukatakýchto zariadení je skutočne bohatá a konkurencia extrémne silná.

Samozrejme, že niekedy sa motivácia vytráca, ale to je hlavne u tých, ktorí nemajú osobného trénera.

Ak sa nachádzate v Bratislave, máte možnosť navštíviť fitká, ktoré sa orientujú na obchodné centrá (monopol v nich má drahšia sieť Golem), na takmer každom sídlisku sú zas lowcosty typu Fit Up alebo Fitinn.

Existujú aj početné posilňovne „rodinného“ typu, ktoré nemusia poskytovať taký štandard priestorov a ponuky strojov, aby vyhoveli každému.

Biznis mnohých z fitness centier funguje na rovnakom princípe – jednorazový vstup sa ich majitelia snažia minimalizovať a ich hlavný príjem tvoria permanentky, ktorými si vás zaviažu aj na celý rok.

Zaplatil som, som spokojný

Centrum Fit Up!, ktoré sme osobne navštívili, je známe ako dostupný lowcost. Podobne ako letecká spoločnosť Ryanair. Letenka je síce lacná, preto oslovuje široké masy, ale všetko „nad základný balík“ je spoplatnené.

V prípade posilky Fit Up! je to podobné – peniaze navyše si pýtajú za požičaný uterák alebo zámok na skrinku (je možný aj predaj). Fitko sa chváli dostupnou cenou, ktorá sa vmestí do 19 eur mesačne, ale už menej sa hovorí o viazanosti na rok a ak nepodáte žiadosť o vypovedanie zmluvy dva mesiace vopred, priplatíte si za ďalších šesť mesiacov.

Ak vás teda dvíhanie železa prestane baviť už po pár týždňoch, môžete prísť o celkom slušnú sumu.

Permanentky sú pre centrá cesta, ako si zabezpečiť trvalý príjem aj v čase, keď nastáva prirodzený odliv klientov. „V priemere k nám chodí denne 500 ľudí, počas letnej sezóny ich počet klesá zhruba na polovicu,“ hovorí trénerka z Fit Upu Iveta Houserová.

Ako vysvetľuje, permanentky sú hlavnou obživou fitnesska, ktoré vykrývajú náklady na slabšie letné mesiace.

Pre klienta sú teda permanentky dvojsečnou zbraňou. Keď sa človek stane členom fitka, zaviaže sa na dvanásť mesiacov, počas

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3U4S na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu