Cieľom liberalizácie je priniesť lepšie služby a nižšie ceny. Tie sa majú týkať nielen ľudí – aj štátu majú pomôcť znížiť dotácie.
BRATISLAVA. Súperenie štátu so súkromníkmi. Tak zrejme bude vyzerať súťaž o železničnú dopravu na trati medzi Bratislavou a Banskou Bystricou.
Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka ešte vo februári oznámilo, že chce práve na túto linku vypísať tender.
„Predbežne máme záujem zúčastniť sa,“ potvrdila hovorkyňa štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Morháčová.
Brusel problém nemá
Definitívne sa firma rozhodne až po tom, čo štát zverejní podmienky súťaže. Podobne rozmýšľa aj ďalší štátny hráč z Česka.
Tamojšie štátne České dráhy tiež poškuľujú po chystanej súťaži na rýchliky medzi Bratislavou a Banskou Bystricou.
Ako povedal hovorca Českých dráh Petr Šťáhlavský, spoločnosť sleduje otváranie železničného trhu u susedov a o podobné tendre sa zaujíma.
Aj v tomto prípade však platí, že firma sa definitívne rozhodne až po tom, čo štát zverejní podmienky súťaže.
Záujem štátnych dopravcov o chystanú súťaž je logický. Z pohľadu bývalého šéfa Železničnej spoločnosti Slovensko Pavla Kravca ide o druhú najzaujímavejšiu trať na Slovensku.