Paríž 30. januára (TASR) - Francúzsky koncern LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) sa chce viac koncentrovať na svoje najznámejšie značky. Ako v stredu ohlásilo vedenie spoločnosti, LVMH sa chce rozlúčiť s americkými kozmetickými firmami Urban Decay a Hard Candy, ktoré prevzal v roku 2000. V stredu taktiež predal LVMH svoj zostatkový 27,5-% podiel v aukčnom dome Phillips.
V rámci tejto stratégie predal LVMH v apríli 2002 značku šampanského Pommery výrobcovi šampanského Vranken. Ku koncernu LVMH patria okrem iného značky Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi, Donna Karan a Kenzo, šampanské Moet et Chandon a koňak Hennessy.
V obchodnom roku 2002 očakáva spoločnosť nárast hospodárskeho výsledku minimálne o 25 %. Tržby stúpnu o 4 % na 12,69 miliardy EUR.
(1 EUR = 41,719 SKK)