TEXT: Marek Legéň / Trend
Bratislavčania Roman Fridrich a Filip Demeter začali pred rokom v uliciach hlavného mesta predávať kávu z pojazdných vozíkov.
Retro vizuál kaviarničiek s názvom Coffee Brothers zasadili do štýlu medzivojnového obdobia. Z kofeínových prevádzok na kolesách sa šíria swingové vypalováky, obsluha v dobovom oblečení nešetrí úsmevom a prívetivým slovom.
“Naši ľudia často ešte nevedia oceniť hodnotu duševného vlastníctva, možnosti a výhody využitia úspešnej značky.
„
Podnikateľskí začiatočníci neobjavili Ameriku. Kaviarenský koncept je vo svete známy, primiešali však doň štipku vlastného ducha a pokúšajú sa s ním preraziť.
Pri šírení značky pritom chcú využiť výhody franšízingového partnerstva. Prvá lastovička na seba nenechala dlho čakať. Coffee Brothers mieria do chorvátskeho Splitu a vo výhľade majú, samozrejme, aj viaceré slovenské lokality.
Prebúdzanie domorodcov
Kaviarničky Coffee Brothers sú jedným z nových pôvodných domácich franšízingových konceptov. Slovenský trh nimi príliš neoplýva.
Podľa prezidenta Slovenskej franchisingovej asociácie (SFA) Jozefa Šétaffyho pod Tatrami v súčasnosti pôsobí viac ako 160 konceptov, z toho približne jednu tretinu “spískali“ domáci podnikatelia. Vo vyspelých ekonomikách to býva opačne.