SME

Automobilky vlani investovali do reklamy viac ako sedemdesiat miliónov eur

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o percenta.

(Zdroj: Kia Motors)

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o 2,5 percenta.

BRATISLAVA. V minulom roku investovali automobilové spoločnosti do propagácie osobných automobilov viac ako 70 miliónov eur.

Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy.

V medziročnom porovnaní klesli v ostatnom roku reklamné výdavky v segmente osobné automobily len mierne o 2,5 %. Najviac, konkrétne viac ako 10 miliónov eur, do reklamy v kategórii osobné automobily investovala v ostatnom roku firma Škoda. Nasledovaná automobilkou KIA s 7,22 mil. eur a Hyundai s 7,15 mil. eur.

SkryťVypnúť reklamu

Dominuje televízia

Počas minulého roka inzerovalo v slovenských médiách 34 značiek osobných a terénnych áut. V tradičnom mediamixe dominuje podľa TNS Slovakia televízia so 74-percentným podielom, nasledovaná je printovými médiami, ktoré prekročili 14-percentnú hranicu. Na opačnom konci sa nachádza kinoreklama s 0,11 % a OOH reklama presahujúca 3 %.

Počas uplynulého roka odvysielali televízie viac ako 58 tisíc reklamných spotov na osobné automobily v trvaní 386 hodín. "Ak by sme si chceli všetky tieto spoty pozrieť naraz, trvalo by nám to viac ako 16 dní a 4 hodiny," konštatovala TNS Slovakia. V printových médiách bolo umiestnených celkovo 1 616 inzertných strán propagujúcich osobné automobily. Z toho 1 073 inzertných strán v časopisoch a 543 inzertných strán v novinách.

SkryťVypnúť reklamu

Reklama v denníkoch

Z ponuky novinových titulov využívali automobilové spoločnosti v najväčšej miere inzertný priestor v denníkoch Nový Čas, Plus jeden deň a v denníku Šport. V prípade časopisov sa automobilky najviac sústreďovali na tematické tituly, no prvenstvo si napriek tomu vyslúžil týždenník Plus 7 dní nasledovaný mesačníkmi Auto motor a šport a Auto magazín.

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločnosti a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Automobilky na Slovensku

Ilustračné foto.

Trump zaviedol clá na dovoz áut zo zahraničia vo výše 25 percent.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 804
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 946
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 998
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 935
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 400
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 219
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 971
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 836
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Na Slovensku bolo vlani k dispozícii 2 424 verejných nabíjacích bodov.


SITA
Predseda NRSR Richard Raši počas prejavu na pracovnom sneme strany Hlas-SD v Poprade 21. júna.

Hlas má červené čiary, vyhlásil predseda Národnej rady.


TASR 1
Americký prezident Donald Trump.

Nová sadzba sa zvýši, ak Kanada podnikne odvetné kroky.


TASR 4
Premiér Robert Fico počas mimoriadneho rokovania vlády, vedľa neho ministerka hospodárstva Denisa Saková.

Zaujímavosti zo sveta ekonomiky a biznisu.


  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 972
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 492
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 009
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 538
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 801
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 412
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 186
  8. Ján Valchár: Delúzia solúnskych bratov plus novinky z frontu 3 745
  1. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  2. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  3. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  4. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  5. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  6. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  7. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  8. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
SkryťZatvoriť reklamu