ŠTOKHOLM. Silný dolár a horúci august v Európe mali negatívny vplyv na obchody švédskeho odevného reťazca H&M počas tohto leta. Informovala o tom agentúra DPA.
Aj napriek horúcemu letu však švédsky odevný gigant v 3. kvartáli (od júna do augusta) fiškálneho roka 2014/15 predal viac oblečenia, topánok a doplnkov.
Tržby sa zvýšili o 19 % z 38,8 miliardy SEK v rovnakom období vlani na asi 46 miliárd SEK (4,9 miliardy eur). Augustové počasie síce malo negatívny vplyv na predaj, uviedol šéf spoločnosti Karl-Johan Persson.
"Keď sa však počasie v septembri znormalizovalo, predaj sa opäť zvýšil."
Výraznejším problémom bol silný dolár. V 3. kvartáli sa zvýšili obstarávacie náklady, uviedlo H&M. Dôsledkom bola prakticky stagnácia zisku na úrovni 5,3 miliardy SEK. Firma si necháva šiť veľkú väčšinu svojho tovaru v Ázii a kontrakty s dodávateľmi sú uzavreté v dolároch.
H&M však pokračuje vo svojom expanzívnom trende. Len v tomto roku chce otvoriť okolo 400 nových obchodov. Firma plánuje v októbri preniknúť do Indie a Južnej Afriky, nasledovať budú Nový Zéland, Cyprus a Portoriko.
Spoločnosť tiež posilňuje svoje online obchody. Na jeseň spúšťa internetový predaj vo Švajčiarsku a Rusku. V júli navyše úspešne spustila kozmetický rad H&M Beauty.