BRATISLAVA. Ak sa niekomu v týchto dňoch stratí balík alebo dostane od pošty poškodenú zásielku, od jej nového ombudsmana Jána Jasovského sa pomoci dočká len ťažko.
Kontakt na neho zamestnanci pošty nedávajú, lebo o žiadnom ombudsmanovi nevedia, a na internetovej stránke síce je, ale treba sa k nemu dlhšie preklikávať.
Poštový ombudsman pracuje na pošte od októbra a za 7,5-hodinový pracovný čas dostáva 1800 eur.
Ide o úplne novú pozíciu, na ktorú sa potichu dostal 66-ročný Jasovský, bývalý politik HZDS za Vladimíra Mečiara, ktorý bol desať rokov šéfom Najvyššieho kontrolného úradu a predtým aj ministrom dopravy.
Na novom mieste má pomáhať ľuďom so sťažnosťami a reklamáciami.
Kto? Ombudsman?
Pracovníčka infolinky Slovenskej pošty najskôr netušila, o kom je reč, a žiadala otázku emailom.
Po dlhom zisťovaní oznámila, že nového ochrancu práv ešte nemajú v systéme a nedostali k nemu žiadne pokyny.
Hlavnou úlohou ombudsmana je pritom podľa hovorkyne pošty Stanislavy Pondelovej komunikovať s ľuďmi, ktorí sú nespokojní s tým, ako pošta vybavila ich reklamáciu alebo majú iné sťažnosti.
Prečo ho doteraz nepropagovali, Pondelová nevysvetlila.