BRATISLAVA. Štátna Slovenská pošta, a.s. v prvom polroku tohto roka vybavila 2 605 sťažností a iných podaní, z nich označila za opodstatnené 1 048, teda 40,2 pernceta. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová.
"Podania smerovali a poukazovali na nedostatky súvisiace s dodaním a vyberaním poštových zásielok, na nespokojnosť s vybavením reklamácie, resp. sťažností, na nedostatky v oblasti poštových a nepoštových služieb," priblížila hovorkyňa.
Štátna poštová spoločnosť tiež zaznamenala podnety, prípadne návrhy zákazníkov na zlepšenie kvality poskytovaných služieb, podania na zlepšenie organizácie práce, žiadosti o vysvetlenia postupov.
"Prípadne išlo iné podania, ktoré obsahovali upozornenia na nevyhovujúce ustanovenia poštových alebo obchodných podmienok," dodala Pondelová.
Sťažnosti na Slovenskú poštu bude prijímať a vybavovať novovymenovaný poštový ombudsman Ján Jasovský. Zákazníci sa môžu na neho obracať, ak nie sú spokojní s riešením svojich reklamácií, sťažností a podnetov na kvalitu služieb, alebo majú pochybnosti o ich vybavení. Jasovský pôsobí ako poštový ombudsman od 1. októbra.
"Poštový ombudsman preverí takéto podania zákazníkov Slovenskej pošty, najmä, či nedošlo v procese vybavovania reklamácií, sťažností, prípadne podnetov k pochybeniu alebo k nesprávnemu postupu zo strany organizačných útvarov, ktoré má Slovenská pošta na tento účel zriadené, a tiež či je na tieto účely správne nastavená vnútropodniková legislatíva," potvrdila Pondelová.