FRANKFURT. V centre novej stratégie automobilovej skupiny Volkswagen (VW) bude zvyšovanie ziskovosti, a nie rast produkcie.
Vyhlásil to v stredu generálny riaditeľ spoločnosti Matthias Müller. Automobilka predtým informovala, že za júl až september vykázala prvú kvartálnu stratu po minimálne 15 rokoch.
Japonský výrobca Toyota podľa skorších údajov za deväť mesiacov tohto roka predbehol VW z hľadiska počtu predaných vozidiel. Nemeckého konkurenta tak po troch mesiacoch zosadil z pozície svetovej automobilovej jednotky podľa predaja.
"Nejde o to, či predáte o 100 tis. áut viac alebo menej ako váš veľký konkurent. Skôr ide o kvalitatívny rast," uviedol vo vyhlásení Müller. Ako dodal, novú stratégiu s výhľadom do roku 2025 koncern zverejní v polovici budúceho roka,
Nemecká automobilka Volkswagen po škandále s falšovaním emisných testov vykázala v treťom kvartáli prevádzkovú stratu 3,48 mld. eur.
Automobilka uviedla, že za jún až september vyčlenila na náklady spojené s kauzou 6,7 mld. eur. Celoročný prevádzkový zisk bude podľa skupiny "výrazne nižší" než vlaňajší rekord 12,7 mld. eur.
Skupina VW minulý mesiac v reakcii na zistenia regulačných úradov v USA priznala, že celosvetovo do zhruba 11 mil. áut inštalovala softvér, ktorý umožňuje skresľovať skutočný objem emisií vypúšťaných z dieselových vozidiel. V Európe koncern zvoláva na opravu 8,5 mil. áut, z toho v Nemecku 2,4 mil. vozidiel.