BRATISLAVA. Skupina Kofola zvýšila za tri kvartály tohto roka predaje výrobkov o 16,3 % na 203 miliónov eur. Podľa spoločnosťou zverejnených informácií v sledovanom období dosiahol hrubý zisk 83,78 milióna eur.
Prevádzkový zisk (EBIT) predstavoval 22,24 milióna eur a zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) bol na úrovni 36,11 milióna eur.
"Najlepší výsledok za celú existenciu skupiny nás samozrejme veľmi teší, ale oveľa viac nás zaujíma, čo môžeme urobiť pre budúcnosť firmy. V uplynulých mesiacoch sme spravili veľa práce, ktorá by sa mala v budúcnosti prejaviť," uviedol generálny riaditeľ skupiny Kofola Jannis Samaras.
Predaje nealkoholických nápojov v Českej republike rástli o 15,6 %, na Slovensku o 13,8 %. Celkovému rastu tržieb výrazne pomohla podľa spoločnosti marcová akvizícia slovinskej firmy Radenska.
Na hospodárení firmy sa začína pozitívne podpisovať tiež priama distribúcia nápojov v Českej republike, ktorú skupina zaviedla v minulom roku. Na poľskom trhu predaje mierne klesali.
V ostatných dvoch rokoch skupina Kofola doplnila svoje portfólio o nové značky. V Českej republike a na Slovensku začala distribuovať džúsy rakúskej spoločnosti Rauch, ale aj prémiové značky minerálnych vôd Evian a Badoit či tradičnú minerálnu vodu Vincentka z liečivého zdroja.
Skupina Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s ôsmimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo skupina zamestnáva 2 300 ľudí.
Do produktového portfólia spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko patrí tradičný kolový nápoj Kofola, pramenitá voda Rajec, rad sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, či energetické nápoje Semtex. Od začiatku roka 2015 Kofola distribuuje produkty spoločnosti Rauch v Českej republike a na Slovensku.