Končí sa prechodné obdobie, počas ktorého mohli cestujúci v Bratislave využiť ešte staré cestovné lístky.
BRATISLAVA. Keď český novinár Luboš Palata prišiel zhruba pred týždňom do Bratislavy a chcel využiť tunajšiu integrovanú dopravu, zháčil sa. „Keď som videl, aké je to zložité a koľko by mi trvalo dostať sa, kam potrebujem električkami, vzal som si radšej taxík,“ vraví Palata.
V porovnaní s Prahou, kam dochádza za prácou, je doprava v Bratislave podľa neho zbytočne komplikovaná a nedomyslená. „Doprava, ako aj mesto samotné je podľa mňa podfinancované.“ ((anketa))
Bratislava sa pritom pri tvorbe tunajšieho systému dopravy inšpirovala aj našimi západnými susedmi. „Pri plánovaní systému integrovanej dopravy sme sa inšpirovali inými dopravnými systémami vybraných európskych metropol, okrem iných Viedne, Brna či Prahy,“ uviedla hovorkyňa Bratislavskej integrovanej dopravy Eva Kukurová.
Na rozdiel od Prahy má Bratislava komplikovanejší systém tarifných zón - celkovo je ich 50 (dve mestské a 48 regionálnych). Praha ich má výrazne menej.
"Mesto je jedna veľká zóna, ktorá je pre účely dochádzajúcich z regiónu rozdelená na štyri pásma. Okolie Prahy je rozdelené na sedem vonkajších pásiem," vysvetlil hovorca Regionálneho organizátora Pražskej integrovanej dopravy Filip Drápal.
Lístok či esemeska? Bratislavčanov čaká dilema, ako zaplatiť za MHDČítajte
Vyhľadávanie spojenia
Vyhľadať si vhodný spoj napríklad z okolitej dediny až do centra Prahy môžu tamojší obyvatelia cez webový vyhľadávač, ktorý zlučuje cestovné poriadky osemnástich dopravcov. Bratislavská integrovaná doprava takúto možnosť cestujúcim zatiaľ nedala.
Argumentuje tým, že spojenie cestovných poriadkov troch dopravcov je komplikované a potrebuje na to čas.