DÜSSELDORF. Nemecký výrobca spotrebného tovaru, koncern Henkel, dosiahol v 3. štvrťroku 2015 nárast zisku, ktorý prekonal aj dohady expertov.
Vďačí za to vyšším tržbám v Severnej Amerike, ale aj v Rusku. To mu pomohlo zmierniť negatívny vplyv slabšieho predaja v Číne na celkové hospodárske výsledky. Informovali o tom agentúry Reuters a RTTNews.
Prevádzkový zisk výrobcu kozmetiky Schwarzkopf, ako aj čistiacich prostriedkov a lepidiel, za tri mesiace do konca septembra vzrástol medziročne o 12,3 % na 778 miliónov eur.
Prekonal tak odhady analytikov, ktorí mu predpovedali zisk v priemere 748 miliónov eur.
Čistý zisk koncernu bez jednorazových položiek sa v sledovanom období zvýšil na 564 miliónov eur, čo predstavuje 1,30 eura na akciu, z 508 miliónov eur alebo 1,17 eura/akcia v 3. kvartáli 2014.
Aj tržby Henkelu v 3. štvrťroku solídne vzrástli, medziročne o 8,4 % na 4,59 miliardy eur.
Henkel zvýšil svoju prognózu pre tento rok a očakáva rast tržieb v rozmedzí 3 až 5 % a nárast zisku na akciu o približne 10 %.