BRATISLAVA. Emisný škandál nemeckého koncernu Volkswagen bratislavský závod nezasiahol. V slovenskom Volkswagene porastú platy. Vedenie závodu sa s odborárskymi predákmi dohodlo na novej kolektívnej zmluve.
Tarifné platy zamestnancov sa od začiatku októbra zvyšujú od 2,3 percenta. Okrem toho bratislavský závod v januári ľuďom vyplatí jednorazovú platbu vo výške 370 eur.
Škandál Volkswagenu môže znížiť slovenskú ekonomikuČítajte
Ďalšie benefity
"Napriek náročným podmienkam sme dokázali, že Volkswagen Slovakia je atraktívny zamestnávateľ. Platí to nielen pre výšku finančného ohodnotenia, ale aj pre rozsiahly sociálny program,“ konštatoval člen predstavenstva pre personálnu oblasť slovenského Volkswagenu Eric Reuting.
Spoločnosť zavádza nový typ pracovného voľna v prípade živelných pohrôm alebo požiaru v mieste trvalého bydliska, kedy zamestnanec môže využiť dva pracovné dni plateného voľna za rok.
Zvyšujú sa okrem toho jubilejné príspevky až na 1 500 eur, či príspevok pri narodení dieťaťa na 400 eur. Spoločnosť tiež zvyšuje príplatok za prácu v nepretržitej prevádzke.
"Po podpísaní kolektívnej dohody môžem konštatovať, že naše požiadavky sa premietli do novej kolektívnej zmluvy,“ povedal šéf odborárov v bratislavskom závode Zoroslav Smolinský.
Ako dodal, ich cieľom bolo, aby v novej kolektívnej zmluve boli zastúpené požiadavky na zvýšenie platov, zlepšenie sociálneho zabezpečenia a zlepšenie pracovných podmienok.
Škandál Volkswagenu: Česko zvažuje, že zvolá autáČítajte
Ročne 400-tisíc áut
Slovenský závod Volkswagenu ročne vyrobí približne 400-tisíc áut. Ide napríklad o Touareg, Škoda Citigo či Audi Q7. Vyrába aj karosérie Porsche Cayenne, pričom po roku 2016 sa jeho nová generácia bude kompletne vyrábať na Slovensku.
Podľa amerických úradov sa má problém s manipuláciou motorov týkať i Volkswagenu Touareg a Porsche Cayenne. Automobilka obvinenia amerických úradov poprela. Tvrdí, že do týchto áut nijaký softvér neinštalovala.
Najviac áut z krajín V4 nemecký koncern vyrobí v susednom Česku. Jeho značka Škoda tam vyrobí približne 730-tisíc áut ročne.
Volkswagen pre emisnú kauzu začína škrtať, dotkne sa to aj SlovenskaČítajte