SME

Brusel žiada vládu, aby zrušila Jahnátkov výmysel

Povinnosť zostavovať a vylepovať rebríček slovenských výrobkov v obchodoch presadil ešte v roku 2013 minister pôdohospodárstva Ľubomír Jahnátek (Smer).

Minister pôdohospodárstva Ľubomír Jahnátek (Smer-SD)Minister pôdohospodárstva Ľubomír Jahnátek (Smer-SD) (Zdroj: Archív SME/Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, BRUSEL. Európska komisia začala právne konanie voči Slovensku o porušení pravidiel Európskej únie.

Nepáči sa jej slovenský zákon o potravinách, ktorý zaviedol obchodným reťazcom povinnosť zverejňovať vo svojich obchodoch percentuálny podiel slovenských potravín. Teda tých, ktoré boli vyrobené na Slovensku.

„Komisia sa domnieva, že tieto požiadavky predstavujú prekážku vo voľnom pohybe tovaru,“ uvádza komisia.

Slovensku zaslala odôvodnené stanovisko, pričom Slovensko má teraz dva mesiace na nápravu. Ak slovenská vláda nápravu nespraví, Európska komisia predloží vec na Súdny dvor Európskej únie v Luxemburgu.

SkryťVypnúť reklamu

"Ministerstvo pôdohospodárstva si počká na oficiálne doručenie stanoviska Európskej komisie a následne rozhodne o ďalšom postupe," uviedol pre TASR hovorca agrorezortu Peter Hajnala.

Povinnosť zostavovať a vylepovať rebríček slovenských výrobkov v obchodoch presadil ešte v roku 2013 minister pôdohospodárstva Ľubomír Jahnátek (Smer). Ide o súčasť jeho politickej kampane na podporu predaja domácich potravín.

„Zjavným cieľom zverejňovania rebríčkov obchodných reťazcov podľa podielu predávaných slovenských potravín je podpora predaja slovenských potravín, teda pozitívna diskriminácia výrobkov z jedného členského štátu na úkor iných,“ vysvetlil pred časom Viliam Karas, partner advokátskej kancelárie Maple & Fish.

Dodal, že povinnosť zverejňovať takéto rebríčky je naozaj v rozpore s európskym právom.

SkryťVypnúť reklamu

„V širšom zmysle ide o opatrenie, ktoré je rovnocenné s obmedzením dovozu výrobkov medzi členskými štátmi, pretože dôraz je pri zostavovaní a zverejňovaní rebríčkov kladený iba na slovenské výrobky,“ vraví Karas.

Prečítajte si tiež:Brusel sa pýta Jahnátka, prečo znevýhodňuje potraviny z cudzinyČítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (24. 5. 2025)
USD 1.130
AUD 1.757
CZK 24.915
JPY 161.130
CAD 1.563
GBP 0.838
HUF 403.550
PLN 4.260
CHF 0.930
SEK 10.835

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 069
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 678
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 978
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 755
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 293
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 692
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 206
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 187
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 238
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 318
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 916
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 911
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 738
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 627
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 040
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 625
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Wall Street - ilustračná fotografia.

Na podvody telekomunikačného giganta WorldCom upozornila whistleblowerka.


2
Veľvyslanec v Británii a bývalý vrchný veliteľ ukrajinskej armády Valerij Zalužnyj.

K zmene svetového poriadku už prišlo.


Eliška Novotná a 1 ďalší 64
Americká ministerka vnútornej bezpečnosti Kristi Noemová na ikonickej fotke.

Noemovú prezývajú Barbie z migračného.


Tomáš Nídr a 1 ďalší 12

Sledujte s nami online prenos zo zápasu.


5

Neprehliadnite tiež

Wall Street - ilustračná fotografia.

Na podvody telekomunikačného giganta WorldCom upozornila whistleblowerka.


2
Ilustračné foto

Piatkové oslabenie prispelo k týždenným stratám trhu.


TASR

Akcie U.S. Steel v reakcii vyskočili.


TASR
Ilustračné foto

Za väčšie riziká považujú podniky hospodársko-politické rámcové podmienky a slabý dopyt.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 238
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 318
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 916
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 911
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 738
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 627
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 040
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 625
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu