BRATISLAVA. Reklama 4ky nie je v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe a neobsahuje klamlivé údaje. Rozhodla o tom Rada pre reklamu (RPR) a zamietla podanie O2 Slovakia, ktorá napadla prebiehajúcu kampaň štvrtého mobilného operátora.
Spoločnosť O2 Slovakia napadla konkurenta za tvrdenie Dobite a užívajte si kredit, ktorý už viac neprepadne. Podľa nej malo ísť o klamlivú reklamu. Rada toto tvrdenie odmietla a rozhodla v prospech spoločnosti SWAN.
4ka je nový slovenský mobilný operátor, ktorý vznikol spojením dvoch spoločností - SWAN a Slovenská pošta.
Naši zákazníci si kredit dobíjajú a môžu ho využívať počas nasledujúcich 16 mesiacov. V prípade, ak si kredit nabijú, táto lehota sa vždy predlžuje na 16 mesiacov. Čerpať ho môže na jednotlivé služby počas celého trvania tohto obdobia.
Zákazník môže zároveň využiť službu Prenos kreditu a preniesť bezplatne kredit svojim známym. Po uplynutí 16-mesačnej lehoty je zákazník oprávnený požiadať nás o vrátenie kreditu, ktorý v rámci platnosti a účinnosti nevyčerpal, a spoločnosť je povinná mu tento vrátiť.
Tvrdenie, že dobitý kredit neprepadáva, je teda pravdivé, hovorí riaditeľ divízie obchodu a marketingu mobilných služieb SWAN, Peter Helexa.
Podľa nálezu, ktorý dnes RPR doručila spoločnosti SWAN, arbitrážna komisia Rady zistila, že operátor na podmienky svojej ponuky zákazníkov upozorňuje zrozumiteľne a venoval komunikácii dostatočnú pozornosť.
Podmienky ponuky nie sú komunikované nezrozumiteľne ani viacvýznamovo, ale sprostredkúvajú jasnú a zrozumiteľnú informáciu, ktorá je v súlade s tvrdením, voči ktorému namieta sťažovateľ, uviedla predsedníčka komisie Mária Tóthová Šimčáková.